شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 31236
نماینده مردم قم در مجلس:

تفاوت میان اعتبارات و تخصیص بودجه سبب ایجاد مشکل در ادارات می‌شود‌

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تفاوت‌ها در اعتبار و تخصیص بودجه در بسیاری از موارد در کار دستگاه‌های اجرایی مشکل ایجاد می‌کند.
تفاوت میان اعتبارات و تخصیص بودجه سبب ایجاد مشکل در ادارات می‌شود‌
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تخصیص بودجه باید نسبت به اعتبار صورت بگیرد، اظهارداشت:‌ همین تفاوت‌ها در اعتبار و تخصیص بودجه در بسیاری از موارد در کار دستگاه‌های اجرایی مشکل ایجاد می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تخصیص بودجه سال قبل در مواردی معیار تخصیص نامشخص بود افزود: در برخی موارد برای دستگاه‌هایی نظارتی یا دستگاه‌هایی که رابطه‌ بهتری با استانداری داشته‌اند، بودجه بیشتری اختصاص‌یافته بود.

وی با اشاره به اینکه تخصیص بودجه شرایط انقباضی دارد و از سال قبل نیز شرایط سخت‌تر است، تأکید کرد: لزوم صرفه‌جویی و تغییر رویه در روند استفاده از منابع بودجه در دستگاه‌ها وجود دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.

امیرآبادی با اشاره به اینکه در صورت صرفه‌جویی کارکنان مبلغ صرفه‌جویی شده به جیب خود کارکنان باز می‌گردد، تصریح کرد: مدیران باید این امور را به کارکنان گوشزد کنند که خود سبب افزایش انگیزه کارکنان و رو آوردن به‌صرفه جویی می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی که دارای عملکرد مثبت هستند باید تشویق شوند، خاطرنشان کرد:‌ برای شناخت این دستگاه‌ها باید ارزیابی‌های مختلف صورت بگیرد و بهره‌وری آن‌ها نسبت به بودجه و امکانات مدنظر قرار گیر‌د.

وی با اشاره به اینکه بدهی دستگاه‌ها برای منابع آب، برق و گاز در خود استان مصرف می‌شود، افزود: این موضوع سبب می‌شود که دستگاه‌ها برای پرداخت بدهی‌های خود به این ادارات اقدام کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcepw8x.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما