پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 49336
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سبحانی:

تکفیری‌ها ابزار دست رجال سیاسی هستند/ سرانجام تکفیری‌ها دوزخ است

قم نيوز : قم نيوز: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: تکفیری‌ها مغزهایشان شستشو داده شده است، به یک ابزار برای رجال سیاسی تبدیل شدند و برنامه آن‌ها را انجام می‌دهند.
تکفیری‌ها ابزار دست رجال سیاسی هستند/ سرانجام تکفیری‌ها دوزخ است
تکفیری‌ها ابزار دست رجال سیاسی هستند/ سرانجام تکفیری‌ها دوزخ است

به گزارش قم نيوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه درس تفسیر قرآن که در مجتمع عالی فقه برگزار شد، با اشاره به داستانی از شهید مطهری اظهار کرد: از این شهید پرسیدند که چرا در پایان کتاب داستان راستان، نتیجه ای ننوشتید، این شهید گفت که نتیجه گیری از داستان مربوط به مخاطبان است.

وی ادامه داد: عقل می‌گوید که این جهان خالقی دارد، جهان آفرینش برای اداره نیازمند مدبر است، انبیا راه سعادت و شقاوت را به ما نشان دادند و ما باید خودمان راه را انتخاب کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان مومن می‌داند که جهان آخرت در انتظار او است، اما انسان کافر راه همواری در انتظار او نیست و برای همین مدام دست به دامان بت‌های مختلف می‌شود، در زمان جاهلیت بت‌های زیادی در اطراف خانه کعبه وجود داشت.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به انسان‌های مادی گرا اظهار کرد: این انسان‌ها نمی‌دانند که از کجا آمدند و به کجا می‌روند، در حالی که انسان‌های مومن می دانند که از کجا آمدند و به جهان آخرت می‌روند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کلمه سمع را جلوتر از ابصار گفته است، این نشان می‌دهد که بازده گوش بازدهی بیشتر از چشم دارد، مادر صدای کودک خودش را در جمع کودکان به سرعت تشخیص می‌دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: محمد جواد مغنیه از علمای شیعه کشور لبنان، نسل شناس بود و کتاب‌های زیادی را برای نسل جوان نوشت، مغنیه کتاب تفسیر قرآن هم دارد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ابزار شناخت اظهار کرد: ابزار شناخت، اعصابی است که انسان در مغز دارد، البته حتی این اعصاب هم اسباب است و روح و نفس باطنه انسان قدرت درک و استدلال را دارد.

وی ادامه داد: هنگامی که خبرهای خوشحالی یا بدحالی را به انسان می‌دهند، نخستین عضوی که به این خبرها واکنش می‌دهد، قلب است، آثار روحانی و روانی در ابتدا در قلب انسان ظاهر می‌شود، ما هم در گفتار می‌گوییم که قلبمان از این خبر به درد آمد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: انسان در برابر نعمت‌ها باید شکر کند، شکر در برابر نعمت است، حمد در مقابل نعمت نیست، نعمت‌هایی که خداوند به ما داده است، باید در برابر این نعمت‌ها شکر کنیم.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به امنیت ایران اظهار کرد: باید به خاطر امنیت کشورمان شکرگذار باشیم و از خداوند بخواهیم که همیشه این امنیت برقرار باشد، دو نعمت امنیت و سلامت مجهول هستند، اینکه فردی بیاید و به صورت مخفیانه چند نفر را بکشد، کار مهمی نیست، این یک نوع دزدی به تمام معنا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تکفیری‌ها مغزهایشان شستشو داده شده است، به یک ابزار برای رجال سیاسی تبدیل شدند و برنامه آن‌ها را اجرا می‌کنند، سرانجام تکفیری‌ها رفتن به دوزخ است، آن‌ها تعدادی فرد بی گناه را کشتند، تکفیری‌ها اگر مرد بودند، در میدان جنگ نبرد می‌کردند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcepx8e.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما