پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 22326

۱۲۰ نجات غریق امنیت استخرهای قم را تامین می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: ۱۲۰ نجات غریق مرد و زن در آستانه آغاز فصل گرما و افزایش اقبال عمومی به فضاهای آبی، امنیت استخرهای قم را تامین می‌کنند.
۱۲۰ نجات غریق امنیت استخرهای قم را تامین می‌کنند
به گزارش قم نیوز، در حالی که فصل گرما به تدریج از راه می‌رسد هیئت‌های شنا و نجات غریق قم در حال برنامه ریزی برای ارتقای سطح کیفی استخر‌ها و نیز تامین ایمنی آن‌ها هستند.

هیئت غواصی و غریق نجات استان قم امسال حدود ۱۲۰ نفر نجات غریق را برای تامین امنیت شناگران مراجعه کننده به استخرهای قم در نظر گرفته که تقریبا نیمی از این تعداد را بانوان نجات غریق تشکیل می‌دهند.

با توجه به اینکه بیشتر استخرهای قم در دو سانس آقایان و بانوان فعالیت می‌کنند تعداد بانوان آموزش دیده نجات غریق نیز افزایش یافته است تا امنیت ورزش‌های آبی استخرهای قم مورد اطمینان قرار گیرد.

دوره بازآموزی و آمادگی جسمانی نجات غریق‌های قم نیز با حضور ۵۶ غریق نجات مرد در استخر کوثر قم برگزار شد و و در این گردهمایی مباحث جدید مرتبط با حیات بخشی شناگران در موارد اضطراری و تکنیک‌های فنی کمک به شناگران آسیب دیده مورد بررسی قرار گرفت.

بدین ترتیب نجات غریق‌هایی که در این دوره و یا دوره گذشته که اسفندماه ۹۲ برگزار شده، شرکت کرده‌اند مجوز حضور در استخرهای قم به عنوان نجات غریق در سال ۹۳ را کسب کرده‌اند.

این نفرات پس از گذراندن مباحث نجات بخشی تئوری، در بخش آمادگی جسمانی و بدنی نیز مورد آزمون قرار گرفته‌اند تا با شرایط بدنی مطلوب در هنگام خطر، به یاری شناگر در معرض خطر بشتابند.

در حال حاضر حدود ۳۰۰ غریق نجات دارای پرونده در هیئت غواصی و غریق نجات قم حضور دارند که از این تعداد ۱۲۰ نفر نیروی فعال و دارای مجوز حضور در استخرهای قم در سال ۹۳ هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcepx8w.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما