يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 41136
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی قم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

پرورش حکیم به جای طبیب/ بعضی صحبت‌ها و قضاوت‌های ناآگاهانه موجب تهدید تداوم طرح تحول می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به اهمیت اجرای طرح تحول سلامت در جامعه اشاره کرد و گفت: سه سال است که از این طرح می‌گذرد و به عنوان یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین طرح‌های دولت به شمار می‌رود که با اجرای آن شاهد رضایتمندی مردم هستیم.
پرورش حکیم به جای طبیب/ بعضی صحبت‌ها و قضاوت‌های ناآگاهانه موجب تهدید تداوم طرح تحول می‌شود
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی خواه در آیین تجلیل از پزشکان استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد گفت: نقش پزشکان در جامعه بسیار ارزشمند است و همواره جایگاه پزشک و طبیب مورد احترام و تکریم تمام اقشار جوامع است.

وی عنوان کرد: متاسفانه با وجود کم لطفی‌ها و قضاوت‌های ناعادلانه و ناجوانمردانه‌ای که بعضاً در مورد پزشکان در جامعه می‌شود، اما شاهد هستیم که این قشر زحمتکش نه تنها در اقدامات حوزه پزشکی قصور نمی‌کنند، بلکه جامعه پزشکی بر اساس سوگندی که یاد کرده است، بدون توجه به این گونه قضاوت‌ها و برخوردهای غیر منصفانه به بهترین نحو ممکن به وظایف خود عمل می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به اهمیت اجرای طرح تحول سلامت در جامعه اشاره کرد و گفت: سه سال است که از این طرح می‌گذرد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین طرح‌های دولت به شمار می‌رود که با اجرای آن شاهد رضایتمندی بالای مردم از اجرای آن هستیم و همواره نیز اجرای آن مورد تاکید و تأیید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.

ایرانی‌خواه تاکید کرد: بعضی قلم‌ها، صحبت‌ها و قضاوت‌های ناآگاهانه و بعضاً هدفمند و مغرضانه موجب تهدید تداوم طرح تحول نظام سلامت می‌شوند و این درحالی است که هدف اصلی و نخست این طرح جلب رضایت مردم به عنوان گیرندگان خدمت است و به برکت همین طرح بسیاری از هزینه‌های سنگین درمانی که از جیب مردم پرداخت می‌شد پس از اجرای آن توسط دولت تأمین شده است. از سویی با تسهیل دسترسی مردم شریف به پزشکان متخصص و فوق تخصص در اقصی نقاط کشور و بهبود ساختار فیزیکی مراکز درمانی فرسوده توانسته تاحدودی رضایتمندی نسبی مردم را فراهم آورد.

وی گفت: امیدواریم که با حمایت و همراهی پزشکان و پرستاران و کادر درمانی که به عنوان بازوان اصلی اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت در حال خدمت هستند شاهد ارتقاء بیش از پیش سطح خدمات درمانی به مردم عزیز باشیم و در ادامه اجرای طرح تحول خواسته‌ها و نیازهای این عزیزان نیز به عنوان ارائه دهندگان خدمت مورد توجه و عمل قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تربیت حکیم به جای طبیب در جامعه گفت: آموختن علوم پزشکی نیاز ضروری جامعه است و با توجه به رشد روز افزون این علوم در دو دهه آینده، از علوم پزشکی امروز به عنوان طب سنتی یاد خواهد شد و باید تلاش کنیم هر روز خود را با علوم جدید پزشکی وفق دهیم، ولی حتی در بهترین شرایط تعلیم و تعلم علوم نوین پزشکی ممکن است بتوان یک طبیب حاذق بین المللی تربیت کرد ولی این علوم برای تربیت یک حکیم کافی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نامگذاری زادروز ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک گفت: کشور ما با توجه به شرایطی که دارد یک کشور حکیم پرور است و حکیمان بسیار خوبی نیز تربیت کرده و پرورش داده است و ما باید تلاش کنیم تا به‌جای تربیت و پرورش طبیب، حکیم پرورش دهیم.

وی افزود: در آموزه‌های دینی ما، علوم و دین در کنار هم قرار دارند و ما قدم‌های نهادینه شدن تربیت حکیم را در دانشگاه علوم پزشکی قم برداشته‌ایم و در سال جاری با راه اندازی دانشکده سلامت و دین در سه رشته از جمله رشته اخلاق پزشکی ان شاء الله مقدمه این مهم در حال نهادینه شدن است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcepz8e.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما