شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 50028
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد:

انسان وابسته به دنیا با رسیدن به مقام طغیان می‌کند

قم نيوز : قم نيوز: سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه انسان وابسته به دنیا با رسیدن به پست و مقام طغیان می‌کند، گفت: هر جایگاه و مقامی در دنیای خاکی گذراست به همین علت انسان نباید نسبت به جایگاه‌ خود وابستگی داشته باشد.
انسان وابسته به دنیا با رسیدن به مقام طغیان می‌کند
انسان وابسته به دنیا با رسیدن به مقام طغیان می‌کند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین  حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در جمع زائران حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه مادیات دنیا انسان را از معنویت دور می‌کند، اظهار کرد: انسان برای اینکه بتواند به سعادت دنیای آخرت برسد باید از مادیات دنیا گذر کند و نسبت به آنها هیچ وابستگی نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس روایات دینی میزبانی از مهمان ارزش والایی نزد خداوند متعال دارد، اضافه کرد: یکی از علت‌هایی که موجب کم رونق شدن منازل مردم شده کم شدن رفت و آمدها، مهمانی‌ها و صله رحم است.

این سخنران مراسم  قناعت را عامل شادی و نشاط دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال برای افرادی که اهل قناعت هستند ارزش‌های والایی را درنظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه انسان وابسته به دنیا با رسیدن به پست و مقام طغیان می‌کند، تصریح کرد: هر جایگاه و مقامی در دنیای خاکی گذراست به همین علت انسان نباید نسبت به جایگاه‌ خود وابستگی داشته باشد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه برخی به دنبال فرار کردن از پرداخت فطریه، خمس و زکات هستند، گفت: اگر ثروتمندان بخشی از سرمایه‌های خود را میان فقرا تقسیم‌بندی می‌کردند اکنون هیچ فقیری در کشور نداشتیم.

وی با بیان اینکه برخی انسان‌ها برای رسیدن به مادیات دنیا به کشتار و ظلم اقدام می‌کنند، مطرح کرد: برخی با وجود اینکه نسبت به بی‌ارزش بودن مادیات دنیا آگاهی دارند اما باز هم نمی‌توانند از آنها جدا شوند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین فرحزاد یادآور شد: در نگاه ائمه اطهار(ع) تعابیر مختلفی در مورد دنیا مطرح شده است که بر اساس این تعابیر این دنیا ارزش هیچ حرس و طمع‌ورزی را ندارند؛ هر چند انسان باید از مادیات دنیا بهره‌مند باشند و در حد نیاز از آنها استفاده کند اما نباید نسبت به آنها وابستگی داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcev78n.jh87wi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما