يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 25468

بهره‌گیری از فرصت ماه رمضان برای مقابله با جنگ نرم دشمن

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ماه مبارک رمضان از سنگرهای معنوی و مذهبی ما محسوب شده و یکی از زمان‌های مناسب در تقویت معنوی مردم و مبارزه با جنگ نرم دشمن هستند.
بهره‌گیری از فرصت ماه رمضان برای مقابله با جنگ نرم دشمن
به گزارش قم نیوز، مهدی توکلیان با اشاره به اینکه مناسبت‌های دینی و مذهبی در کشور فرصت مناسبی برای مقابله با جنگ نرم دشمن است‌، گفت: رهبری در این زمینه فرموده‌اند «در جنگ نظامی دشمن به سراغ سنگرهای مرزی آمده و سعی در انهدام مراکز مرزی دارد، اما در جنگ روانی که امروز دنیا به جنگ نرم شناخته می‌شود، دشمن به سراغ انهدام سنگرهای معنوی می‌آید، به سراغ ایمان‌ها، معرفت‌ها، عزم‌ها، پایه‌ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور تا فرصت‌های یک نظام را به تهدید تبدیل کند.»

وی با بیان اینکه دشمن به کمک تبلیغات نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل می‌کند، مانند ماه رمضان، شعبان و... که سنگرهای معنوی و مذهبی ما محسوب می‌شوند یکی از راه‌ها و زمان‌های مناسب در تقویت معنوی مردم هستند که باید بهترین بهره‌برداری را از این زمان‌ها برد.

معاون مطبوعاتی و تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از موضوعات و مشکلات مهم کشور در عصر حاضر گسست و فاصله بین نسلی است، یعنی یک کودک ۱۰ ساله امروزی اطلاعی از اتفاقات و چگونگی پیروزی انقلاب ندارد و برای وی ملموس نیست که چه زحمت‌هایی برای به ثمر نشستن آن کشیده شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید دید تا چه اندازه نسل‌های جدید انقلاب با اتفاقات هشت سال دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب و جمهوری اسلامی ایران آشنا هستند، گفت: راه‌ها و شیوه‌های انتقال این موضوعات به نسل جدید و رسانه‌های مورد استفاده برای این کار دقیقا مشخص نشده که این همان آسیب‌هایی است که رهبری به آن اشاره داشته و می‌گوید «دشمن به سوی سنگرهای معنوی می‌آید».

توکلیان یادآور شد: دوری بعضی از جوانان ایرانی از ارزش‌های انقلاب و اسلام با توجه به اینکه اطلاعات زیادی هم در این زمینه دارند، برای این است که کسب اطلاعات آنها بدون شناخت و معرفت صورت گرفته است که باید بر روی این موضوع بیشتر کار شود.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ‌سازی، رهاسازی و محدود‌سازی نسل‌ها به شدت ضعیف عمل کرده و باید این خلأ را پر کنیم، گفت: این کار نیازمند طرح و نقشه علمی برای نیل به رشد و تعالی فرهنگی در تمام سطوح جامعه که در نهایت منجر به تعالی فرهنگ عمومی جامعه می‌شود، ‌هستیم.

توکلیان با بیان اینکه بحث‌های شعاری در این زمینه زیاد عنوان شده اما کار جدی برای آن صورت نگرفته است،‌ تصریح کرد: در دنیایی که مرزها زیاد شناخته شده نیست و همه مسائل فرا مرزی انتقال می‌یابد، به واسطه گسترش فضای رسانه‌ای و نسل جدید ارتباطات حاکم بر جهان باید کارهای ریشه‌ای انجام داد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceve8w.jh8npi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما