جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 17458
در نشست پایانی کلانشهرهای کشور و فراکسیون مدیریت شهری مطرح شد

کاهش تورم و کمک به حمل و نقل عمومی، درخواست‌های اصلی شهرداری‌ها از دولت

قم نيوز : قم نیوز: چهارمین نشست مشترک شهرداران کلانشهرهای کشور و هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی کشور با اصلاح موارد مد نظر شهرداری ها در قانون بودجه ۹۳، شامگاه پنج شنبه در قم به کار خود پایان داد.
کاهش تورم و کمک به حمل و نقل عمومی، درخواست‌های اصلی شهرداری‌ها از دولت
به گزارش قم نیوز، پس از دو روز بحث و بررسی در کمسیون‌های تخصصی، همایش مشترک شهرداران کلانشهرهای کشور و هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری، عصر امروز با حضور شهرداران کلانشهرهای تهران، قم، مشهد، شیراز، اصفهان، ارومیه و تبریز و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و فراکسیون مدیریت شهری و روستایی به پایان رسید.
 
کاهش تورم، کمک دولت به حمل و نقل عمومی و توجه به مدیریت جامع شهری از جمله خواسته‌های اصلی شهرداران از قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی بود که در گفته‌های شهرداران شهرهای کلان کشور منعکس شد.
 
شهردار قم: کاهش مشکلات شهرداری‌ها با کمک مجلس ممکن می‌شود
 محمد دلبری، شهردار کلانشهر قم میزبان نشست مشترک کلانشهرهای کشور و هئیت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی بود و در ابتدای جلسه، با خوشامدگویی اظهار کرد: این نشست سبب می‌شود تا دغدغه‌های شهرداری‌ها به مجلس شورای اسلامی منتقل شود و من از حضور شهرداران کلانشهرها و نمایندگان مردم در فراکسیون مدیریت شهری تشکر می‌کنم.
 
وی افزود: امیدوارم این جلسات سبب حل مشکلات کلانشهرها شود و این امر با کمک عزیزان فراکسیون مدیریت شهری امکان پذیر می‌شود.
 
دلبری هم افزایی را نتیجه اصلی این نشست‌ها دانست و تصریح کرد: با وجود هم افزایی میان شهرداری‌ها و کمک فراکسیون مدیریت شهری امید به تغییرات مثبت در قانون بودجه را داریم.
 
نجف نژاد، دبیر دبیرخانه کلانشهرهای کشور، در ادامه این جلسه، با تقدیر از حضور دست اندرکاران مدیریت شهری در این نشست، افزود: این چهل ویکمین جلسه فراکسیون مدیریت شهری نیز هست و پس از لایحه بودجه 93 گذاشته شده است تا پیشنهادهایی برای کمک بیشتر به مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی به این لایحه اضافه شود.
 
امیرآبادی: شهرداری‌ها دچار مشکلات مالی هستند
 احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه برخی از احکام خوب و کارشناسی بودجه 92، در بودجه 93 نیامده است، اظهار کرد: به جز کلانشهرها،  بقیه شهرداری‌ها دچار مشکل مالی هستند و باید این مسائل دیده شود تا مشکلات شهرداری‌ها کم شود.
 
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث مطرح دیگر در این زمینه، بحث برخی تغییر کاربری‌هاست که برای آموزش و پرورش و دیگر نهادها آمده است و باید حقوق شهرداری‌ها و سهم آن‌ها نیز دیده شود. از سوی دیگر نکاتی درباره مالیات بر ارزش افزوده و حمل و نقل وجود داشت که اکثر مواردی که کار کارشناسی روی آن انجام شده بود، مورد تصویب کمیسیون‌های تخصصی این نشست قرار گرفته است.
 
لاهوتی: تونل مشترک شهری را با تنخواه دولت می‌سازیم
 لاهوتی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون مدیریت شهری نیز با اشاره به اصلاحات انجام گرفته در لایحه بودجه، افزود: از جمله بحث‌های مطرح شده، بحث یارانه بلیط در شهرها بوده است که سعی بر رعایت بحث یک سوم مردم، یک سوم شهرداری و یک سوم دولت داشتیم.
 
وی تصریح کرد: از سوی دیگر بحث تونل مشترک شهری نیز در این جلسات مطرح شده است و تا پیش از این فقط دولت مکلف به تونل مشترک بود اما اکنون شهرداری‌ها هم مکلف شده‌اند و اگر دولت تنخواهی برای این کار پرداخت کند، امکان انجام سریع آن وجود دارد.
 
شهردار مشهد: کاهش تورم به شهرداری‌ها کمک می‌کند
 شهردار مشهد نیز در این نشست با اشاره به اینکه کاهش تورم به شهرداری‌ها، کمک شایان می‌شکند، اظهار کرد: دولت می‌خواهد تورم را به 25 درصد برساند و چنین کاری کمک شایانی به شهرداری‌هاست.
 
مرتضوی افزود: تورم مزمن سال 93 در صورت وجود، شهرداری‌ها را به شدت اذیت می‌کند و به نظر من اگر اعضای کمیسیون تلفیق در جهت جمع آوری نقدینگی اقدام کنند، کار مهمی صورت گرفته است.
 
شهردار تبریز: مدیریت جامع برای حل مشکلات کلانشهرها پیاده شود
 شهردار تبریز، دیگر سخنران همایش کلانشهرها بود بود که از طرح مدیریت جامع شهری به عنوان راهکاری مناسب برای حل مشکلات کلانشهرها، یاد کرد.
 
نجفی تصریح کرد: بحث اصلاحیه بودجه، کار خوبی است که از سوی نمایندگان فراکسیون مدیریت شهری و روستایی در حال انجام است.
 
وی خاطرنشان کرد: 40 درصد مردم در کلانشهرها زندگی می‌کنند و باید برای ایشان خدمات رسانی مناسبی انجام شود و در صورت پیاده شدن طرح جامع مدیریت شهری، رضایت مردم بیشتر جلب می‌شود.
 
شهردار تبریز گفت: پیاده سازی طرح مدیریت جامع شهری راهکاری مناسب برای حل مشکلات کلانشهرهاست.
 
شهردار ارومیه: مجلس در رفع خلاءهای قانونی با شهرداری‌ها همکاری کند
 حضرت پور، شهردار ارومیه، به عنوان شهردار یکی از کلانشهرهای کشور، خلاء های قانونی را مشکل مهمی در فعالیت‌های شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد: خلاء های قانونی به کار مدیریت شهری ضربه وارد می‌کند و از فضای مناسب مجلس برای رفع این خلاء ها باید استفاده شود.
 
وی افزود: 3 میلیارد دلار برای توسعه حمل و نقل عمومی در روستاها قرار داده شده است در حالی که مناطقی مانند روستاها سهمی از این بودجه ندارند و مجلس می‌تواند زمینه استفاده این مناطق را از این بودجه‌ها فراهم کند.
 
شهردار تهران: دولت در تامین زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی شهرها کمک کند
 شهردار تهران نیز در چهارمین نشست مشترک شهرداران کلانشهرها و فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی سخن گفت و اظهار کرد: خواهش ما از نمایندگان محترم فراکسیون مدیریت شهری و دیگر نمایندگان این است که نخست تهدیدها از شهرداری‌ها دور شود وفرصت های قبلی از دست نرود، سپس پیشنهاداتی برای اصلاح داده شده است که اعمال شود و در نهایت بخش‌های ناشفاف قانون که باعث تضییع حق شهرداری‌ها می‌شود، اصلاح شود.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: قانون راهنمایی رانندگی 3 سال است که هر بار با یک بهانه قانونی، در زمینه شهرداری‌ها، اجرایی نمی‌شود و اگر شفاف شود، حق شهرداری‌ها داده می‌شود.
 
قالیباف تصریح کرد: در عین حال یک توقع اصلی ما می‌تواند از دولت برای ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی باشد که همه آن‌ها از کشور چین است و هیچ مشکلی درباره ال سی وجود ندارد.
 
شهردار تهران افزود: در قانون، 50 درصد سهم دولت و 50 درصد سهم شهرداری‌هاست که همین الان اکثرا 100 درصد آن توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود و اگر دولت همین 50 درصد را هم بدهد، مشکلات کلانشهرها حل می‌شود.
 
چهارمین نشست مشترک کلانشهرهای کشور و فراکسیون مدیریت شهری مجلس، با بازدید شهرداران از کارگاه ساخت ضریح حرمین عسگریین(ع) به پایان رسید.
 
انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdceve8z.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما