جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب : 33658
گزارش قم نگار از دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم؛

۵۰ درصد قبولی‌های استان قم مربوط به رشته تجربی است

قم نيوز : قم نگار: در دومین جلسه شورای آموزش و.پرورش شهرستان قم مسائل مختلفی ازجمله وضعیت آمار دانش آموزان پذیرفته‌شده در مراکز دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ و تبیین سیاست‌های جدید دولت در خصوص شتاب بخشی به امر نهضت سوادآموزی مطرح و موردبررسی قرار گرفت.
۵۰ درصد قبولی‌های استان قم مربوط به رشته تجربی است
به گزارش قم نگار، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم ظهر امروز با حضور رضا سیار فرماندار قم و محمدرضا قاسمی معاونت نهضت سوادآموزی استان قم و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

در این جلسه مسائل مختلفی ازجمله وضعیت آمار دانش آموزان پذیرفته‌شده در مراکز دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳، عملکرد و نحوه فعالیت مدارس هیئت‌امنایی، ضرورت احداث مجتمع آموزشی در شهر سلفچگان و طرح‌های جدید معاونت نهضت سوادآموزی استان قم در سال ۹۵-۹۴ بحث و بررسی شد.

دستور اول جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم مربوط به ارائه گزارش از وضعیت آمار دانش آموزان پذیرفته‌شده در مراکز دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ بود.

۲۳ دانش اموز قمی رتبه زیر صد در کنکور سراسری کسب کرده اند
در این جلسه علیرضا یاری با ارائه گزارشی از وضیعت آمار دانش آموزان پذیرفته‌شده در مراکز دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ اظهار داشت: ۲۳ نفر از دانش آموزان استان قم در سال جاری رتبه زیر ۱۰۰ در کل کشور کسب کرده‌اند که این رقم یک رقم بی‌نظیراست.

معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در رشته پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی در سال گذشته ۶۴ نفر ودرسال جاری ۸۰ نفر قبولی در کنکور داشته‌ایم، گفت: ۵۰ درصد قبولی‌های استان قم در رشته تجربی بود ه که از میانگین کشوری بالاتر است.

دستور دوم جلسه ارائه گزارشی از عملکرد و نحوه فعالیت مدارس هیئت‌امنایی بود که روسای آموزش و پرورش نواحی مختلف استان قم به ارائه گزارشی در این رابطه پرداختند.

دستور سوم جلسه ضرورت احداث مجتمع آموزشی در شهر سلفچگان بود.


در نظر گرفتن نقش اولیاء در کنکور سراسری
رضا سیار با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان قم حوزه عمل یکسانی در قم دارند، گفت: برنامه‌های کلان در شورای استان برنامه‌ریزی می‌شود و برای عملکرد بهتر تعدادی از مشکلات آموزش و پرورش در این شورا بررسی می‌شود.

فرماندار قم با اشاره به اینکه باید فهرست مشکلات و مسائلی که در تعامل با دستگاه‌های دیگر هست باید پی گیری و نتیجه آن قرائت شود، گفت: در این زمینه فرمانداری نقش هماهنگ‌کننده و مسئولیت حل مشکلات را دارد.

سیار خاطرنشان کرد: اگر شورای آموزش و پرورش استان به روش عادی به نتیجه برسد دیگر نیازی به مطرح‌شدن در شورای شهرستان نیست.

وی بابیان اینکه باید فهرست نواحی مختلف از دورترین تا نزدیک‌ترین مناطق تهیه و موردبررسی قرار بگیرد، گفت: تأمین زمین در سلفچگان برای احداث مجتمع آموزشی در شهر سلفچگان مشکل اصلی است و اگر پی گیری نشود به مشکل برخورد می‌کنیم.

فرماندار قم با اشاره به اینکه در مدارس هیئت‌امنایی نباید دانش‌آموزی به خاطر وضعیت مالی از تحصیل بازبماند، گفت: باید ارتقاء سطح آموزش دانش آموزان در سطح استان داشته باشیم و باید ایجاد محدودیت بیشتر ثبت‌نام و ورود دانش آموزان به مدارس سلب شود.

سیار با اشاره به نقش اولیاء دانش آموزان در قبولی آن‌ها در کنکور سراسری افزود: قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری ۱۰۰ درصد مختص دبیرستان‌ها نیست و اولیاء هم در آن نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به نیازسنجی دانشگاه‌ها در پذیرش دانش آموزان گفت: باید جلسات کارشناسی میان معاونت مربوطه دانشگاه و آموزش و پرورش تشکیل شود و موضوع کمبود دانشگاه دولتی در استان قم باید موردتوجه قرار گیرد.

دستور چهارم جلسه تبیین سیاست‌های جدید دولت در خصوص شتاب بخشی به امر نهضت سوادآموزی و آخرین دستور جلسه مربوط به ارائه طرح‌های جدید معاونت نهضت سوادآموزی استان قم در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ بود. در این مورد محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم به ارائه گزارشی در این رابطه پرداخت.


اجرای طرح های تشویقی دولت برای سوادآموزان
محمدرضا قاسمی نیا با تأکید بر ضرورت تشکیل کارگروهی برای نیازسنجی ایجاد رشته‌های دانشگاهی گفت: در رشته‌های علوم نظری مازاد دانش‌آموز داریم و باید همه مسئولان درباره توسعه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش همت کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به طرح تشویقی معاونت نهضت سوادآموزی استان قم در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ گفت: در سال ۹۴ هرکسی که در دوره نهضت خواندن و نوشتن، روخوانی و روان‌خوانی و مدرک سوم ابتدایی داشته باشد نهضت سوادآموزی به هر نفر مبلغ ۱۳۰ هزار تومان پاداش به آموزش‌گیرنده پرداخت می‌کند.

قاسمی نیا افزود: کسی که بی‌سواد است و به صورت خودآموز آموزش‌دیده و مدرک دریافت کند مبلغ ۶۸۰ هزار تومان تشویقی به آموزش‌گیرنده داده می‌شود.

وی با اشاره به طرح تشویقی در مورد شناسایی و جذب کودکان در معرض آسیب در نهضت سوادآموزی توسط تشکل‌ها و مؤسسات غیردولتی گفت: به ازای هر نفر ۱۶۰ هزار تومان پاداش به این مؤسسات داده می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم یکی از الزامات نهضت سوادآموزی در سال ۹۵ را داشتن مدرک دوره سوادآموزی برای گرفتن و تمدید مدرک راهنمایی و رانندگی بیان و افزود: داشتن مدرک دوره سوادآموزی برای اخذ یا تمدید پروانه کسب یکی دیگر از الزامات و ضروریات است.

قاسمی افزود: ارائه و استمرار خدمات توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به افراد تحت پوشش مشروط به باسواد شدن این افراد است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcevp8x.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما