دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 46898
منبع : خبرگزاری فارس

تلخ کامی‌ها در مدیریت

قم نيوز : قم نیوز: با دقت در متن پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب می‌توان دریافت که ایشان با وجود پیشرفت‌ها و تلاش‌های انجام شده، تحقق شعار سال گذشته یعنی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را رضایت بخش ندانسته و دلیل آن را هم در تلخکامی‌هایی که ملت تجربه ‌کرده‌اند می‌دانند.
تلخ کامی‌ها در مدیریت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، از فرازهای بسیار مهم تاریخ انقلاب اسلامی ایران در طول سالیان پس از انقلاب، پیام‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است که همیشه حاوی چکیده و خلاصه‌ای از وضع موجود و نگاه به آینده است. چه امام راحل و چه رهبر فرزانه انقلاب در این پیام‌های بسیار کوتاه و فشرده به دقّت و ظرافت، نمایی از وضع موجود کشور را با مردم در میان می‌گذارند و راهکاری برای برون رفت از مشکلات موجود ارائه می‌دهند که شعارهای سال عمدتاً در بردارنده این نگاه به آینده و حل مشکل است.

پیام تبریک حلول سال 1396 نیز همچون سال‌های قبل حاوی فرازهایی بود که هرچند بسیار فشرده و چکیده اما روشن و شفاف به بررسی و تحلیل عملکرد سال قبل و ارائه طریق برای برون رفت از مشکل موجود در سال‌های آتی است.

از ویژگی‌های دیگر این پیام‌ها نگاه فراگیر به کل جامعه و نظام است که همه آحاد ملّت را شامل می‌شود و به تعبیر دیگر تکلیف همگان را روشن می‌کند.

با دقت در متن پیام نوروزی معظم‌له می‌توان دریافت که ایشان با وجود پیشرفت‌ها و تلاش‌های انجام شده، تحقق شعار سال گذشته یعنی «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را رضایت بخش ندانسته و دلیل آن را هم در تلخکامی‌هایی که ملت تجربه ‌کرده‌اند می‌دانند، چنانچه فرمودند: «تلخی‌ها و سختی‌‌ها عمدتاً مربوط به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است؛ طبقات متوسط و ضعیف در طول سال درگیر این مشکلات بودند و همچنان هستند؛ چون از وضع مردم مطلع هستم، لذا تلخی را با همه‌ وجود حس می‌کنم؛ تلخی کامِ مردم، بخصوص مردمِ ضعیف و فرودست و طبقات ضعیف که مربوط به مسائل اقتصادی و مشکلات اقتصادی است، مثل گرانی، مثل بیکاری، مثل آسیب‌های اجتماعی که آنها هم عمدتاً منشأ اقتصادی دارند؛ مثل تبعیض‌ها و نابرابری‌ها.»

همچنین می‌توان دریافت که ایشان بار سنگین مسؤولیت این تلخ‌کامی‌ها را به عهده دست‌اندرکاران مدیریت کلان کشور می‌دانند هر چند از آحاد ملت انتظار دارند که تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال 96 به کار بگیرند. اما برنامه ریزی کلان جامعه به عهده همان مدیران کلان است که در راهکار اجرایی برای تحقق شعار سال 96 به آن اشاره فرموده‌اند تا تلخی‌ها و سختی‌ها از بین‌برود.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اقتصاد مقاومتی یک مجموعه است؛ این مجموعه اگر فقط در زیر نام اقتصاد مقاومتی مورد توجّه قرار بگیرد، ممکن است چندان منشأ اثر نباشد؛ من علاج را در این می‌بینم که این مجموعه را به نقاط مهم تقسیم کنیم و برای هر نقطه‌ کلیدی و مهمی یک فصلی از زمان را قرار بدهیم و از مسؤولان و افراد شاخص و از آحاد مردم بخواهیم که همه‌ همّت خود را بر روی آن نقاط کلیدی متمرکز کنند؛ به نظر من علاج در این است که این نقطه‌ کلیدی را امسال درست شناسایی کنیم. به اعتقاد من این نقطه‌ کلیدی عبارت است از تولید، تولید داخلی و اشتغال و عمدتاً اشتغال جوانان؛ اینها آن نقاط کلیدی اصلی است. اگر ما توانستیم روی این دو نقطه متمرکز بشویم و کارها را بر این اساس برنامه‌ریزی و دسته‌بندی بکنیم، تصور این است که کار به‌میزان زیادی جلو خواهد رفت و موفقیت‌های چشمگیر و محسوسی پیش خواهد آمد.»

امید آن که با دقت و توجه دولت و ملت به راهکار اجرایی ارائه‌شده از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که در سخنرانی در جوار مرقد مطهر ثامن الحجج علیه السلام با تفصیل بیشتری به آن اشاره فرمودند، همچون گذشته به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی ـ ایرانی در جهان پیش‌رویم تا زمینه ساز ظهور آخرین منجی عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcevv8e.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما