سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 38888
منبع : خبرگزاری فارس
فرهادی در دیدار با رؤسای دانشگاه‌های قم:

هزار میلیارد تومان از بودجه سال گذشته دانشگاه‌ها تخصیص نیافته است/فعالیت 38 پارک علم و فناوری در کشور

قم نيوز : قم نیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی بسیار در کشور هزار میلیارد تومان از بودجه دانشگاه‌ها تخصیص نیافته است، اما در سال جاری مطالبه‌گری در حوزه بودجه دانشگاه به صورت ویژه دنبال می‌شود.
هزار میلیارد تومان از بودجه سال گذشته دانشگاه‌ها تخصیص نیافته است/فعالیت 38 پارک علم و فناوری در کشور
به گزارش قم نیوز، محمد فرهادی در نشست صمیمی با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان قم که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان اینکه آمایش دانشگاه‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال انجام است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها در 10 منطقه مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی ساماندهی جامع آموزش عالی را از اولویت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و اضافه کرد:‌ برای هم‌افزایی میان مراکز آموزشی و پژوهشی مانعی وجود ندارد و با توجه به اینکه این امر می‌تواند دستاوردهای مختلفی بسیاری برای عرصه‌های علمی کشور به دنبال داشته باشد مسؤولان اجرایی باید برنامه مشخصی را برای تحقق این هدف در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه مؤسسات غیردولتی در کشور سطح‌بندی شده‌اند، مطرح کرد: توجه به دانشگاه‌های کارآفرین مورد توجه مسؤولان وزارتخانه قرار می‌گیرد.

وی، ارتقای اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها را از برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال جاری خواند و عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید از ظرفیت‌های مختلف کشور برای تعالی اهداف آموزشی در کشور استفاده کنند.

فرهادی با اشاره به فعالیت 38 پارک علم و فناوری در کشور گفت: پارک علوم و فناوری استان قم در جایگاه مطلوبی قرار ندارد به همین علت مسؤولان این مرکز باید نسبت به پیشبرد اهداف پژوهشی و پیشرفت به سمت آموزه‌های علمی جدید حرکت خود را آغاز کنند.

وی از فعالیت 30 هزار فارغ‌التحصیل در پارک‌های علم و فناوری یاد کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد برای جذب دانشجویان رویکرد مناسبی را در دستور کار خود قرار داده که باید این رویکرد را ادامه دهد تا رقابت‌های میان مراکز آموزش عالی افزایش یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ورودی دانشگاه‌های کشور کاهش داشته است، اظهار کرد: بودجه دانشگاه‌ها مشکلات خاصی داشته و در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی بسیار در کشور هزار میلیارد تومان از بودجه دانشگاه‌ها تخصیص نیافته است اما در سال جاری مطالبه‌گری در حوزه بودجه دانشگاه به صورت ویژه دنبال می‌شود.

فرهادی یادآور شد: دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجویان به ویژه متقاضیان خارجی مشکل خاصی ندارند اما دانشگاه‌ها باید بر اساس آیین‌نامه‌ها عمل کنند تا با مشکل خاصی مواجه نشوند.

وی، حمایت از موسسات دانشگاهی غیر دولتی را از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه دانست و عنوان کرد: برای جذب هیأت علمی در برنامه ششم برای هر 25 استاد یک عضو هیأت علمی در نظر گرفته شده است که امیدواریم در مجلس جدید بتوانیم برای هر 22 استاد یک عضو هیأت علمی را انتخاب کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های استان قم باید با یکدیگر مشارکت مناسبی داشته باشند، اظهار کرد: سرمایه‌های مناسبی در این استان وجود دارد که دانشگاه‌ها باید نسبت به استفاده از آنها اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcevv8x.jh8vvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما