پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 46258
رئیس سازمان شیلات ایران خبر داد:

توافق ایران و فرانسه برای عرضه خاوریار ایران در جهان

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان شیلات ایران گفت: طی سفر وزیر خارجه فرانسه و هیأت همراه به ایران به توافقی با آن‌ها دست یافتیم که بر اساس آن می‌توان در راستای توسعه پرورش، برندسازی و عرضه خاوریار ایران در جهان اقدامات مهمی انجام داد.
توافق ایران و فرانسه برای عرضه خاوریار ایران در جهان
به گزارش قم نیوز، حسن صالحی عصر امروز در آئین افتتاح ۲۳ پروژه بخش کشاورزی قم ضمن تقدیر از تولیدکنندگان عرصه شیلات و کشاورزی در استان قم اظهار کرد: امروزه نقش کسانی که برای گسترش تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور گام بر‌ می‌دارند کمتر از خط شکنان دوران دفاع مقدس نیست.

وی افزود: ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س)، دهه فجر را نیز تبریک می‌گویم چون این انقلاب در راستای پیاده کردن احکام نورانی اسلام و ادامه سلسله خون شهدای کربلا و راه انبیا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران همچنین ضمن نثار درود به روح امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب اسلامی ایران و هشت‌ سال دفاع مقدس بیان کرد: اگر امروز در این جایگاه امن در جامعه اسلامی قرار داریم این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدای راه اسلام هستیم.



*تولیدات زراعی جزء مباحث استراتژیکی ایران است



وی ادامه داد: کشاورزی جزء مباحث استراتژیک ایران است چرا که نمی‌توان برای نان ایران وابسته به خارج بود ولی در عین حال استقلال کشور را نیز حفظ کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزایش تولیدات کشور را افتخاری بزرگ برای ایران دانست و گفت: در طول تاریخ مردان و زنان ایرانی در شرایط خشکسالی و تر سالی با استقامت تمام در این کشور زندگی کرده‌اند و ایران همواره صاحب ملتی بوده است که دستشان پیش هیچ کسی دراز نبوده است.

صالحی عنوان کرد: حال که بهره‌وری آب با استفاده از طرح‌های نوین در استان قم با موفقیت پیش رفته است معلوم است که این طرح‌ها در سایر استان‌های کشور نیز موفقیت آمیز خواهد بود.

وی ادامه داد: مؤسساتی که با اجرای طرح‌های مختلف در راستای کاهش مصرف آب و بهره‌وری آب در بخش کشاورزی و... گام بر می‌دارند باید تبدیل به الگویی برای سراسر کشور شوند.



*مصرف آبزیان نصف سرانه جهانی

رئیس سازمان شیلات ایران مطرح کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاه ویژه‌ای برای بخش کشاورزی در نظر گرفته است.

صالحی بیان کرد: امروزه بیش از یک میلیون تن شیلات در ایران تولید می‌شود که حدود ۵۵ درصد آن از دریاها و ۴۵ درصد آن‌ از آبزی پروری حاصل می‌شود ولی باید تلاش بیشتری کرد تا این نسبت همانند سراسر جهان ۵۰ – ۵۰ شود.

وی با بیان اینکه مصرف سرانه جهانی آبزیان برای هر نفر ۲۰ کیلوگرم در سال است ولی این مقدار در ایران ۱۰ کیلوگرم یعنی نصف مصرف سرانه جهانی است افزود: مسؤولان باید تلاش کنند تا الگوی مصرف در این زمینه اصلاح شود تا به دوبرابر میزان کنونی یعنی میزان مطلوب جهانی برسد.



*قم در زمینه مصرف آبزیان به الگو تبدیل شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به جایگاه قم در کشور گفت: همانگونه که قم در زمینه‌های مختلف الگویی برای سایر استان‌های کشور است، باید در مصرف مناسب محصولات آبزی نیز به الگویی مناسب برای سایر استان‌های کشور تبدیل شود.

صالحی با بیان اینکه مصرف آبزیان نقش مهمی در سلامتی، مبارزه با بیماری بیماری‌ها و... دارد و برای تنظیم وضعیت بدن مناسب است عنوان کرد: با توجه به ظرفیت بالای قم این موارد باید برای مردم این استان تبیین شود تا مصرف آبزیان در قم به حد مطلوب برسد و مردم این ستان در زمینه مصرف آبزیان به الگویی برای سراسر کشور تبدیل شوند.

وی از وجود ۸۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در کشور خبر داد و گفت: مزارع پرورش ماهیان خاویار علاوه بر قم در شیراز، خوزستان، یزد و... نیز وجود دارد.



*توافق ایران و فرانسه

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: طی هفته گذشته که وزیر خارجه فرانسه با هیأت همراه به ایران آمدند به توافقی با آن‌ها دست یافتیم که بر اساس این توافق ایران می‌تواند گام های بلندتری در راستای توسعه پرورش، برند سازی و عرضه خاویار در جهان بردارد.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcevw8e.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما