چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 27358
مدیر حوزه‌های علمیه:

پاسخگویی به شبهات جوانان اولویت کار طلاب است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: خروجی مدارس علمیه باید طلاب خلاق، عالم و عامل باشد تا نیازمندی‌های طلبگی تأمین شود، تخصص کلی در حوزه احکام و قرآن بخشی از نیازمندی‌ها است که در سال‌های اولیه باید برطرف شود.
پاسخگویی به شبهات جوانان اولویت کار طلاب است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دوره تخصصی «دانش‌افزایی مدیران حوزوی سراسر کشور» با اشاره به، با اشاره به کلام امیرالمؤمنین(ع)، اظهار کرد: امام علی(ع) فرمودند اگر کسی برای جلب رضای خدا مسئله‌ای را ترک کند، خداوند بهتر از چیزی که ترک کرده را به او عطا می‌کند، طلاب، مدیران و مبلغان حوزوی در شهرها و روستاها نیز باید به این‌گونه عمل کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: امام علی(ع) در حدیثی دیگر فرمودند، اصلاح کردن رابطه باخدا، سبب اصلاح رابطه شما با مردم می‌شود به همین سبب این توصیه برای همه طلاب و مبلغان و مدیران رمز موفقیت در امور است.

وی با اشاره اهمیت تلاش مدیران برای نظارت بر اساتید و حرکت طلاب، تصریح کرد: اگر مدیران به حرکات طلاب و اساتید دقت کنند، می‌توانند ایجادکننده نظم در مدارس باشند اگر مدیری به این مسئله دقت نداشته باشد نمی‌تواند نظم را در مدارس خود ترویج کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به‌وقت شناسی در حوزه، عنوان کرد: وقت‌شناسی یکی از مهم‌ترین رموز موفقیت مدیران است، زیرا اگر طلاب احساس کردند که مدیران منظم هستند خود را بانظم وی وفق می‌دهند؛ مراقبت‌های غیرمنظم هم می‌تواند در کنار نظارت منظم کنترل مدیران را بر مدرسه بیشتر کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: مدیران می‌توانند گاهی اوقات در سر کلاس‌های اساتید حاضر شوند تا کیفیت آموزش اساتید را بررسی کنند و همچنین می‌توانند با طلاب در تعامل مطلوب باشند.

وی با اشاره به نقش مدیر در مدارس علمیه، اظهار کرد: مدیر در مدارس علمیه باید پدرانه رفتار کند تا طلاب از آن‌ها هراس نداشته باشند، تشویق‌ها و تنبیه‌ها همیشه پدرانه باشد و این روحیه اخلاق می‌تواند تأثیر کارهای مدیران را افزایش دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: خروجی مدارس علمیه باید طلاب خلاق عالم و عامل باشد تا نیازمندی‌های طلبگی تأمین شود یکی از این نیازمندی‌های ابتدایی حوزویان، تخصص کلی در حوزه احکام و قرآن است و در سال‌های اولیه باید این آموزش‌ها کامل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: مدیریت طلاب به‌ویژه طلاب جوان در این دوره بسیار سخت است زیرا فضای امروز قابل‌مقایسه با گذشته نیست رفتارهای اخلاقی و اجتماعی طلاب باید از سوی مدیران کنترل شود.

وی با اشاره به اهمیت تعادل در رفتار، گفت: تربیت باید متعادل باشد، زیرا تربیت افراطی و تفریطی دارای مشکلات عدیده است طلاب باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که در جامعه اثرگذار شوند نه این‌که خودشان تأثیرپذیر شوند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید به قانون‌مدار بودن، گفت: احترام به قوانین یکی از رمزهای موفقیت است زیرا رعایت قوانین ضعیف نیز بهتر از حضور در محیط بی‌قانون است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تلاش برای رفع شبهات، افزود: به شبهات کلامی و اعتقادی طلاب جوان باید به‌خوبی پاسخ داده شود، زیرا این سئوالات در آینده از طلاب بیشتر پرسیده می‌شود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcevx8w.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما