يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 22128

دفاع از ولایت وظیفه الهی حضرت زهرا (س) بود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: این بانوی بزرگ اگر از حریم ولایت دفاع کرد برای این نبود که حضرت علی (ع) همسرش است، بلکه بر اساس وظیفه الهی از اصل ولایت دفاع کرد.
دفاع از ولایت وظیفه الهی حضرت زهرا (س) بود
به گزارش قم نیوز، طوبی حجازی با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: این بانوی بزرگ یک الگوی به تمام معنا بر اساس آیات قرآن است زیرا تمام منویاتی که خداوند برای بشریت لازم می‌دانسته‌اند در وجود حضرت زهرا (س) متجلی کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان الگو بودن حضرت زهرا (س) برای مردم، افزود: انسان بر اساس خلقت دو بعد دارد که بعد فردی انسان می‌تواند حتی بعد اجتماعی را نیز تحت تاثیر قرار دهد، حضرت زهرا (س) در بعد فردی عبودیت را انجام می‌داند و در بعد اجتماعی نیز اسوه و نمونه برای هم مردم است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا (س) در منزل، تصریح کرد: وقتی که قرار است این بانوی بزرگ در منزل باشد، در قالب یک زن با این نگاه که همه این کار‌ها وظیفه زن است و عبادت است انجام وظیفه می‌کند.

عضو کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شئرای شهر قم، با اشاره از دفاع از حق حضرت زهرا (ع)، عنوان کرد: وقتی که قرار بود در جامعه حضور داشته باشد بر اساس مبانی اعتقادی و برای رضای خدا این کار را انجام می‌داد و اگر از فدک دفاع کرد به عنوان مال شخصی دفاع نکرد بلکه به عنوان یک حق از فدک دفاع کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی با اشاره به ولایتمداری حضرت زهرا (س)، تاکید کرد: این بانوی بزرگ اگر از حریم ولایت دفاع کرد برای این نبود که حضرت علی (ع) همسرش است، بلکه بر اساس وظیفه الهی از اصل ولایت دفاع کرد.

وی با اشاره به رمز ماندگاری این بانوی بزرگ، تصریح کرد: سرگذشت و زندگی حضرت زهرا (س) هنوز بعد از گذشت ۱۴ قرن روشن‌ترین راه برای زنان عالم است، اگر قرار است خانه دار باشیم با دیدگاه الهی کار منزل را انجام دهیم و اگر قرار است در اجتماع حاضر شویم بر اساس تکلیف حاضر شویم، زیرا در هر جایی اجازه نداریم که وارد شویم.

حجازی با اشاره به اهمیت رضای خدا در زندگی، خاطرنشان کرد: همه ما آنچه که رضای خدا در آن است را فقط اجازه داریم انجام دهیم، خانم‌ها باید از ائمه و معصومین (ع) الگو بگیرند، زیرا آن‌ها بر اساس فطرت حرکت کرده‌اند، بر اساس چیزی که از دین به خوبی درک کرده بودند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcevz8w.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما