چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 51072
منبع : روابط عمومی مسجد مقدس جمکران
سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

میزبانی از کاروان زیر سایه خورشید در نخستین روز دهه کرامت

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این مکان مقدس در نخستین روز دهه کرامت میزبان کاروان زیر سایه خورشید است، گفت: در ایام دهه کرامت برنامه‌های متنوعی برای زائران مسجد مقدس جمکران در سنین مختلف تدارک دیده شده است.
میزبانی از کاروان زیر سایه خورشید در نخستین روز دهه کرامت
به گزارش قم نیوز، ابراهیم صدوقی به تبیین ویژه‌برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در دهه کرامت پرداخت و اظهار کرد: حوزه مدیریت آموزش و تربیت برنامه‌های متنوعی را برای این دهه در نظر گرفته که ازجمله آن‌ها برگزاری دوره‌های تربیت خانواده است که با نگاه به زندگی بزرگان دین برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه نمایشگاه زندگی‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س) در دهه کرامت برگزار می‌شود، افزود: حوزه مدیریت آموزش و تربیت مسجد مقدس جمکران با همکاری آستانه حضرت معصومه(سل) اقدام به برگزاری این نمایشگاه کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه این مکان مقدس در نخستین روز از دهه کرامت میزبان کاروان زیر سایه خورشید است، تصریح کرد: چند تن از خادمین آستان حضرت معصومه(س) به همراه نمایندگانی از حرم امام رضا(ع) به مسجد مقدس جمکران مشرف خواهند شد و زائران، خادمان و مجاوران مسجد نیز از آن‌ها استقبال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کاروان زیر سایه خورشید تا اذان مغرب به اجرای برنامه‌های متعدد می‌پردازد، ادامه داد: در این کاروان سخنران، مداح و شاعر حضورداشته و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خوبی را برای این روز تدارک دیده‌اند.

 سرپرست معاونت فرهنگی مسجد جمکران با اشاره به اینکه سه‌شنبه سوم مردادماه میزبان چهاردهمین کاروان پیاده‌روی از مسجد مقدس جمکران هستیم، عنوان کرد: این کاروان با نام “بهشت تا بهشت” و با حمایت مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر و هیئت یا زینب برای چهاردهمین سال پیاپی مسیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) را تا حرم مطهر امام رضا(ع) طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال پرچم مسجد مقدس جمکران نیز همراه کاروان بوده که در محل اسکان کاروان برافراشته می‌شود، همچنین معاونت فرهنگی جمکران برنامه‌های متعددی چون برنامه‌های فرهنگی، مهدوی، اجرای مسابقات، فعالیت‌های کودک و نوجوان و نیز برنامه‌های سرگرم‌کننده را برای این شب‌ها در نظر گرفته است.

 صدوقی با بیان اینکه ۱۲ مردادماه، سالروز وفات مرحوم شیخ محمدتقی بافقی است، اظهار کرد: ویژه‌ برنامه بزرگداشت مرحوم بافقی، فردی که در امر به ‌معروف و نهی از منکر شاخص بوده و با خانواده بی‌حجاب پهلوی برخورد کرده، در این روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این عالم گرانقدر خادم مسجد مقدس جمکران بوده و تأثیرگذاری بسیاری در بازسازی مسجد داشته است، افزود: ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر با همکاری آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران اقدام به برگزاری این مراسم کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد جمکران در پایان با اشاره به فضاسازی‌ها و تبلیغات انجام‌ شده در خصوص دهه کرامت، ابراز کرد: تکه‌هایی از زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در قالب‌های هنری متنوع و در صحن‌های مسجد مقدس جمکران آویخته شده است.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcew78n.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما