يکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 38022
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 10 هزار جوان قمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: در سال گذشته 2 میلیون و 100 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به 10 هزار و 643 جوان قمی در آموزشگاه‌های آزاد قم ارائه شد.
ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 10 هزار جوان قمی
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا امروزاظهار کرد: با اهتمام و جدیت مدیران و مربیان بخش خصوصی بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در موسسات کارآموزی استان ارائه شد.         

وی افزود: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و براساس برنامه‌های درسی و استانداردهای مهارت آموزش مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تأمین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بیان کرد: این آموزش‌ها در 187 آموزشگاه خصوصی دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بخش‌های صنعت و خدمات اجرا شده که 10 هزار و 643 نفر از جوانان دختر و پسر در حرفه‌های مورد علاقه خود آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.          

عطارنیا اظهار کرد: آموزش‌های بخش خصوصی در 140 حرفه آموزشی از زیرمجموعه 19 رشته آموزشی شامل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی و بهداشت و ایمنی در سال گذشته در آموزشگاه‌های آزاد استان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در پایان دوره در دو مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و پس از اخذ امتیاز قبولی در این دو مرحله، گواهینامه مهارت کسب می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcew78x.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما