چهارشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۶
کد مطلب : 12462
آمارهای ضد و نقیض از ورود خودرو به قم:

ورود خودرو به قم از استان گیلان نیز جلو زد!

530 هزار خودروی ورودی به گیلان در مقابل 900 هزار خودروی ورودی به شهر قم
قم نيوز : قم نیوز: امسال دست اندرکاران سفرهای نوروزی در قم آمارهای ضد و نقیضی از ورود خودرو به شهر قم اعلام کردند و در تازه‌ترین آمار اعلامی، ورود خودرو به شهر قم در مدت مشابه از خودروهای ورودی به استان گیلان جلو زده است!
ورود خودرو به قم از استان گیلان نیز جلو زد!
به گزارش قم نیوز، آمار صحیح، ملاک اصلی تصمیم‌گیری دست اندرکاران برای نیازهای یک شهر است و از این رو، اعلام صحیح آمار در هر زمینه‌ای اهمیت زیادی دارد. در این میان آمار ورود مسافر به شهر قم ظاهرا از این مسئله مبراست و در مقایسه با دیگر استان‌های کشور که دارای جاذبه بیشتری برای مسافران نوروزی هستند، به شکل ضد و نقیضی ارائه می‌شود.

نگاهی به اخبار رسمی اعلام شده درباره مسافران نوروزی از مبادی رسمی اطلاع رسانی مسئولان ارائه تسهیلات به این مسافران نشان می‌دهد که آمارهای شهر قم حتی از آمارهای استان گیلان نیز جلو زده است!

900 هزار خودروی ورودی به قم در مقابل 530 هزار خودروی ورودی به گیلان!
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قم آمار خودروهای وارد شده از از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته تا بامداد روز سه شنبه چهارم فروردین ماه به استان قم را نزدیک به یک میلیون خودرو اعلام کرده است این در حالی است که در مدت مشابه از سوی مسئولان استان گیلان، آمار 530 هزار خودرو اعلام شده است!

 این آمار هنگامی جالبتر می‌شود که بدانیم در مدت مذکور هم چنین ۸۹۲هزار و ۱۹۵ خودرو نیز وارد شهر قم شده اند یعنی تنها نزدیک به 100 هزار خودروی عبوری از استان قم عبور کرده اند و نزدیک به 900 هزار خودرو وارد شهر قم شده‌اند!

از سوی دیگر در حالی که این تعداد خودرو با تقریب 3.5 سرنشین برای خودروهای شخصی و تعدادی بیشتر برای خودروهای عمومی و در جمع حدود 3.5 میلیون نفر باید وارد قم شده باشند اما گفته‌های سرپرست معاونت تسهیلات زائرین استانداری قم خبر از اسکان نیم میلیون نفری در قم می دهد یعنی 3 میلیون نفر از این مسافران در قم اسکان نیافته اند اما وارد قم شده اند و جزو آمار مسافران وارد قم شده تلقی شده اند.

البته بحث اسکان خود ارزیابی جدایی می‌طلبد زیرا اسکان در چادر، حسینیه‌‌ها و پارک‌ها با چادرهای شخصی مسافران نیز جزو آمار اسکان قم از سوی آقای عالی پور ارائه شده است این در حالی است که این اسکان توسط خود مردم است و سازمان های مسئول تنها اندک خدماتی را به مردم ارائه می‌کنند و در عین حال مدعی اسکان مسافران نوروزی هم هستند.

استاندار قم جلوی اعلام آمارهای نادرست را بگیرد
به نظر می‌رسد مسابقه‌ و رقابتی میان مسئولان استان قم برای بالا بردن مسافران ورودی و خودروها و اقامت کنندگان در قم وجود دارد و هر کسی به اصطلاح معروف یک صفر جلوی این عدد می‌گذارد، غافل از این‌که این آمارها با آمارهای دیگر اعلام شده از سوی استان‌های دیگر هم خوانی ندارد و استاندار قم باید برای یکسان سازی این آمار و اصلاح آمارها وارد عمل شود تا در پایان تعطیلات به یکباره شاهد اعلام آمار ورودی 10 یا 20 میلیونی مسافران به قم نباشیم، آماری که سال‌‎های گذشته مسئولان کشوری به ارائه آن ایراد گرفته بودند و خواستار ارائه مستندات واقعی برای آن شده بودند.

انتهای پیام /105
https://qomnews.ir/vdcewe8z.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما