جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 46762
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی:

کاستی‌های حوزه اقتصاد مقاومتی برطرف شود/ با عنایات الهی گفتمان انقلاب اسلامی درخشش بیشتری پیدا کرد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: در حوزه اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی کاستی‌های جدی داریم و رهبری در دیدار خبرگان رهبری مطالب مهمی فرمودند و انتظار می‌رود که این کاستی که در اقتصاد مقاومتی، عدم رشد جمعیت و... داریم با همت همگانی برطرف شود.
کاستی‌های حوزه اقتصاد مقاومتی برطرف شود/ با عنایات الهی گفتمان انقلاب اسلامی درخشش بیشتری پیدا کرد
به گزارش قم نیوز، آیت الله علیرضا اعرافی با بیان اینکه پیمان ازدواج عهد الهی است که اقتضائات و تکالیفی دارد، بیان کرد: وفای به عهد در خانواده از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه همسران نباید در سختی‌ها و تنگناها از یکدیگر فاصله بگیرند، خاطرنشان کرد: نباید همسران به سادگی به سمت اختلاف و جدایی حرکت کنند و یکی از مصادیق مهم وفای به عهد، ازدواج این سنت ارزشمند الهی است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه پذیرش مسؤولیت یک عهد الهی است که باید نسبت به آن پایبند بود، بیان کرد: التزام به پیمان‌ها موجب ارتقاء جایگاه افراد می‌شود و از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هیچ قانونی در روابط اجتماعی بالاتر از وفای به عهدها نیست، خاطرنشان کرد: اگر مسوولان و مردم به عهدها و قراردادهای خود پایبند باشند جامعه اقتدار پیدا خواهد کرد.

اعرافی در ادامه با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و سالروز تولد امام راحل اظهار کرد: نگاه مترقی اسلام در ارتباط با زن، بهترین الگوی یک زندگی سالم برای زنان و مردان است. مسیر غلط و انحرافی که تمدن غرب پیش روی زنان عالم گذاشته مسیر بن‌بستی است که به سعادت ختم نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ اسلام برای زنان الگوهای بسیاری معرفی کرده است، افزود: نقش‌های گوناگونی که اسلام برای زن قائل شده و جایگاه معنوی، الگوهای زنده ای است که باید با کمال سرافرازی و افتخار به دنیا عرضه شود.

امام جمعه قم به فرا رسیدن سال جدید اشاره کرد و گفت: امیدواریم که سال آینده برای ملت سرشار از توفیق و پیروزی‌های روزافزون باشد.

وی با بیان اینکه بهار و تولد طبیعت الهام بخش است، اضافه کرد: تحول طبیعت از یک سو نشانه قدرت الهی است و از سوی دیگر نشانه‌ای از رستاخیز و معاد به انسان‌ها نشان داده می‌شود.

اعرافی با تقدیر از اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی در شهرها و استان‌های مختلف به ویژه قم، بیان کرد: اقدامات ستاد تسهیلات نوروزی و مسوولانی که در خدمت زائران هستند به ویژه در قم ارزنده‌ است.

وی با اشاره به اینکه همه باید همت داشته باشند که مشکلات کمتر شده و تصادفات نیز کمتر رخ دهد، افزود: امیدواریم که در این ایام مردم به احوال فقرا و مستمندان توجه داشته باشند.

امام جمعه قم به سالگرد تاسیس حوزه علمیه قم اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین سالگرد حمله به فیضیه نیز در این ایام است و در آن روز طلاب و فضلای قم مورد هجوم دشمن قرار گرفتند ولی دفاع و ایستادگی کردند تا به پیروزی رسیدند.

وی تاکید کرد: امروز حوزه انقلابی، قم قهرمان، طلاب و مراجع تقلید و مردم ایران اسلامی بر سر پیمان الهی ایستاده‌اند و هیچگاه از این پیمان الهی جدا نخواهند شد.

اعرافی با بیان اینکه اگر ارزیابی نسبت به سال 95 داشته باشیم ارتقاء امنیت کشور از نکات بارز است، خاطرنشان کرد: پیشرفت در صنایع دفاعی جای تقدیر دارد و در کنار آن در حوزه اقتصاد به ویژه اقتصاد مقاومتی کاستی‌های جدی داریم و رهبری در دیدار خبرگان رهبری مطالب مهمی فرمودند و انتظار می‌رود که این کاستی که در اقتصاد مقاومتی، عدم رشد جمعیت و... داریم با همت همگانی برطرف شود.

وی با اشاره به برخی از آسیب‌ها و رکود بخش صنعتی خاطرنشان کرد: مسوولان با همت بلند و طراحی برنامه‌های دقیق در حوزه اقتصاد مقاومتی، جمعیت و آسیب‌های اجتماعی نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند و این انتظاری است که ملت ایران در پایان سال از مسوولان دارند و امیدواریم که شاهد اصلاح شاخص‌ها باشیم.

وی با اشاره به تلاش‌ها و توطئه‌های مستکبران در جوامع اسلامی افزود: در یمن، بحرین، عراق و سوریه انواع مشکلات را شاهد بویدم ولی به فضل خدا و با عنایات الهی گفتمان انقلاب اسلامی درخشش بیشتری پیدا کرد و مقاومت پیش رفت و شر دشمنان اسلام و تکفیری‌ها کمتر شده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcewf8e.jh8ppi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما