جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 48742
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علمیه قم:

بهترین دعا در ماه رمضان درخواست یقین است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: بهترین دعا در ماه رمضان درخواست یقین است، وقتی انسان به این درجه برسد، دیگر سختی‌ها برای او مهم نیست.
بهترین دعا در ماه رمضان درخواست یقین است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به جایگاه ماه رمضان اظهار کرد: در روایات آمده است انسان اگر می‌دانست که ماه رمضان چه برکاتی دارد، آرزو می‌کرد که همه ایام سال ماه رمضان باشد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف روزه گرفتن این است که لقمه‌های شبهه دار و حرام در وجود انسان از بین برود و او آماده ورود به بهشت شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان اگر می‌دانست که ماه رمضان چه سودی برای او دارد، به محض دیدن هلال این ماه سر به سجده می‌گذاشت و شکر خداوند را به جای می‌آورد، در ماه رمضان شب‌های قدر از اهمیت زیادی برخوردار است و باید نسبت به این ماه معرفت و شناخت پیدا کنیم.

سعیدی با اشاره به برکات ماه رمضان اظهار کرد: در این ماه به اندازه ای ثواب و برکت وجود دارد که خواندن یک آیه قرآن ثواب یک ختم قرآن دارد، نفس‌های انسان در ماه رمضان دارای ثوابی به اندازه تسبیح خدا است و خواب‌های انسان در این ماه هم ثواب عبادت دارد و تمام لحظات ماه رمضان دارای برکت است.

وی ادامه داد: باید از آمدن ماه رمضان استقبال شایانی کنیم، مردم باید سعی کنند که نمازهای خود را در این ماه به جماعت بخوانند و قرائت قرآن را در ماه رمضان به صورت مستمر داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: عبادت زیبنده شیعیان است و ما باید روی عبادت در ماه رمضان حساب ویژه ای باز کنیم. مردم باید در این ماه با سعی و تلاش خودشان را از گناه و آلودگی پاک کنند و باید در ماه رمضان توبه واقعی کنیم.

سعیدی با اشاره به ضرورت تلاش برای جمع آوری توشه در ماه رمضان گفت: باید در این ماه فکری برای جمع آوری توشه برای روز قیامت کنیم، در آن روز 50 ایستگاه برای انسان همچون نماز و روزه وجود دارد. ارزش شب قدر بیش از هزار ماه است و باید در آن شب بیدار بمانیم و خدا را عبادت کنیم.

وی ادامه داد: ماه رمضان، ماه برکت و آشتی با خداوند است، این ماه، ماه خوبی است و امام سجاد(ع) دعاهایی برای استقبال از ماه رمضان در صحیفه سجادیه دارند که می توان از آنها بهره برد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نخستین عبادت برای انسان کم صحبت کردن است، فرشته الهی به حضرت آدم توصیه کرد که برای بازگشت دوباره به بهشت کمتر صحبت کند. اگر انسان روزه بگیرد، خداوند به او حکمت می‌دهد و بهترین دعا در ماه رمضان درخواست یقین است.

سعیدی با اشاره به ضرورت درخواست یقین از خداوند اظهار کرد: امام علی(ع) فرمود که در ماه رمضان از خداوند یقین بخواهید، وقتی انسان به این درجه برسد، دیگر سختی‌ها برای او مهم نیست، همچنین باید از خداوند معرفت ماه رمضان را هم طلب کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چند سال پیش به بحرین رفتم، شیعیان خالصی را در آن کشور دیدم، خاندان آل خلیفه که از عربستان به بحرین آمدند و این کشور را به اشغال خود درآوردند، تابعیت بحرینی آیت‌الله عیسی قاسم را سلب کردند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcewf8e.jh8vei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما