قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: برخی کشورهای عربی به اسرائیل در جنایت هایش ضد مردم غزه کمک می‌کنند اما جلوی ورود کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی به غزه را می‌گیرند که جای تأسف دارد.
برخی کشورهای عربی در جنایت غزه رژیم صهیونیستی را حمایت می‌کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری که در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم سخن می‌گفت، با اشاره به لزوم رعایت تقوای الهی در بین بندگان، اظهار کرد: این دنیا به کسی وفا نکرد و به کسی وفا نمی‌کند.

امام جمعه قم افزود: از منظر قرآن و کلمات نورانی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) درباره حفظ مرزهای الهی، نسبت به قوانین و دستورات خداوندی، خطوط قرمزی وجود دارد که این حریم باید حفظ شود و اگر کسی این حرم ها را حفظ نکرد، باید از منجلاب گناه برگردد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: اگر بشر بداند که گناه ظلم به نفس است و به این نکته توجه کند که رفتن به سراغ گناه، مصائب و ابتلائات دنیوی را برای انسان ارمغان می آورد و در عین حال بداند که گناه سوزانده اعمال نیک است، دیگر به سراغ گناه نمی رود یا اگر رفته است، عقب نشینی می کند و از گناه دوری می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گناه از سوی دیگر موجب می شود حس تشخیص، درک و دید انسان تحت تاثیر قرار گیرد. گناه در روح و روان انسان تاثیر می گذارد و به فرمایش قرآن کریم، صم بکم عمی فهم لایرجعون می شوند یعنی گوش دارند، ولی نمی شوند، زبان دارند ولی حرفی نمی زنند و پرده ای جلوی چشمشان کشیده شده است.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: گناه از سوی دیگر باعث قساوت قلب و ارتکاب گناهان بیشتر می شود زیرا فرد از رحمت خداوند ناامید می شود. از امام سجاد(ع) نقل است که می فرماید گناهانی که موجب ناامیدی انسان به خدا می شود، اتکا به غیر خدا، نا امیدی از خدا و تکذیب وعده های خداوند است که یکی از آنها انکار معاد است.

امام جمعه قم افزود: از سوی دیگر کسانی که مرتکب گناه می شوند، شخصیت خود را پیش خدا و مردم از دست می دهند و اگر انسان به این عواقب گناه توجه کند، چون نمی خواهد تحقیر شود، گناه نمی‌کند و در عین حال، گناه موجب محرومیت انسان از رحمت الهی و نعمت های او می شود زیرا به فرمایش امام علی(ع) گناهانی هست که موجب سلب نعمت های انسان می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: تعبیر نورانی امام صادق(ع) این است که کسانی که به خاطر گناه عمرشان به سر می آید، بیشتر از کسانی است که اجلشان رسیده است.

امام جمعه قم افزود: مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس حضور دشمن شکنی داشتند که نشان از پای بندی ایشان به آرمان های امام راحل و حمایت از مظلوم و محکومیت ظالم است و امام راحل به خوبی این جرثومه فساد را شناخته بود و اگر امروز نیز مسلمانان متحد شوند و سکوت نکنند، رژیم صهیونیستی ۶۵ سال که سهل است، ۶ روز نیز باقی نمی ماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز از ساعت ۸ صبح آتش بس انسان دوستانه در فلسطین اعلام شد اما رژیم صهیونیستی این توافق را نیز نقض کرد و تعداد شهدای غزه از ۱۵۰۰ نفر گذشت.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: آمریکا نیز که ادعای لیبرال دموکراسی و حقوق بشر می‌کند، در انبارهای ذخیره خود در اسرائیل را به روی این رژیم سفاک گشوده است و ذخایر نظامی آن برای حمله به غزه را تامین می کند و در این میان، ادعای دموکراسی و حقوق بشرش رنگ باخته است و مقامات سازمان ملل نیز در واقع به سازمان بعضی از دولت ها تبدیر شده اند و در مقابل این جنایات و حتی هدف قرار گرفتن مدارس خود سازمان ملل سکوت کرده اند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: در این میان جای تعجب از سران برخی کشورهای عرب است که انگار نه تنها رگ عربی ندارند و مسلمان نیستند، بلکه انسان نیز نیستند و در مقام تسویه حساب با مردم مظلوم فلسطین در آمده اند و خاخام های اسرائیلی نیز می گویند که تا می توانید کودکان را بکشید.

امام جمعه قم با اشاره به مقاومت مثال زدنی مردم فلسطین افزود: در عین حال مردم غزه دست به مقاومت مثال زدنی ای زده اند و با امکانات محدودی که دارند، موشک‌های خود را روانه این رژیم کرده اند و اسرائیلی ها را مجبور کرده‌اند که به پناهگاه بروند و پروازهای بین المللی آن را تعطیل کرده اند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: در این میان برخی کشورهای عربی و اسلامی طرح صلح را به جای فلسطین، به نفع اسرائیل ارائه می‌دهند و از ورود کمک های بشر دوستانه از ایران و دیگر نقاط جهان به فلسطین خودداری می کنند که جای سوال دارد چرا چنین می‌کنند؟

وی تاکید کرد: اسرائیل و حامیان آن به دنبال تبدیل غزه به محل مرگ دسته جمعی مردم فلسطین هستند زیرا حتی به انبارهای مواد غذایی نیز رحم نمی کنند اما مقاومت خواب خوش صهیونیست ها را ربوده است و تا آخرین نفس مقاومت می‌کند.

امام جمعه قم افزود: در عراق اسرائیل به طور غیر مستقیم آدم می کشد و روزی شاهد هستیم که این تروریست هایی که توسط اسرائیل تربیت شده اند، بلای جان خود آنها می شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: این روزها سالروز تخریب قبور ائمه بقیع نیز هست و در موصل و سوریه، جایگاه‌های مرتبط با پیامبران الهی را تخریب می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: این روزها سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری است که جان خود را به خاطر اسلام تقدیم کرد و حاضر نشد زیر پرچم روس و انگلیسی برود و این نشان می دهد که روحانیت همواره جان خود را برای اسلام هدیه کرده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewf8w.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما