سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 23532

فرزندان خود را با محتوا و آسیب شبکه های ماهواره ای آشنا کنیم

قم نيوز : قم نیوز: روانشناس بالینی معتقد است، هر رسانه ای از جمله شبکه های ماهواره ای، اهداف و مقاصد مختلفی را دنبال می کنند و والدین باید فرزندان خود را با محتوا و آسیب های این شبکه ها آشنا کنند.
فرزندان خود را با محتوا و آسیب شبکه های ماهواره ای آشنا کنیم
به گزارش قم نیوز، فاطمه ثمودی با اشاره به برنامه های مخرب شبکه های ماهواره ای گفت:برنامه های مخرب ماهواره،جریان فروپاشی خانواده ها را در پیش گرفته است از این رو خانواده ها باید هوشیارانه با این جریان و تهدید برخورد کنند.

این جامعه شناس افزود:برخی از برنامه های ماهواره ای آسیب فراوانی در پی دارد و حتی منجر به فروپاشی خانواده ها می شود چرا که این برنامه ها در حقیقت ارزش های ملی، مذهبی، فرهنگی، معنوی و اعتقادی ما را نشانه گرفته است.

وی در خصوص آسیب های این برنامه های ماهواره ای اظهار کرد: متاسفانه در برنامه های ماهواره ای مسائلی چون روابط آزاد میان زن و مرد، تجمل گرائی، اصراف، افکار انحرافی، روابط نامشروع، فساد و بی بند و باری، بدبینی و شک، شیطان پرستی و بسیاری از افکار نادرست ترویج می شود که این مساله تهدیدی جدی برای خانواده ها و به ویژه جوانان به شمار می رود.

ثمودی افزود: این گونه برنامه ها با ابزارهای مختلف به جذب مخاطب می پردازد، اعتقادات و باورهای دینی را تحت شعاع قرار می دهد و اگر می بینیم سرمایه گذاری های کلان در ساخت این نوع برنامه ها صورت می گیرد دلیل آن هجمه های فرهنگی و از میان بردن پایه و اساس اعتقادی در میان جامعه ایرانی است.

وی افزایش آمار طلاق را یکی از آثار مخرب برنامه های ماهواره ای دانست و گفت:ترویج برنامه های غیر اخلاقی که هیچ سنخیتی با فرهنگ غنی اسلامی و ملی ما ندارد گاه آنقدر تاثیر منفی بر جامعه می گذارد که با ایجاد فاصله میان زوجین، زمینه ساز طلاق و جدایی می شود.

این جامعه شناس تاکید کرد: در این میان کودکان و نوجوانان نیز در خطر جدی قرار دارند زیرا این برنامه های مخرب گاه در صدد هویت زدایی، خانواده گریزی و دین زدایی هستند که از طریق کودکان و نوجوانان اهداف خود را پایه ریزی می کنند.

وی زدودن اخلاق از جامعه را یکی دیگر از اهداف این برنامه های مخرب برشمرد و بیان داشت:زدودن تقوا، حیا، شرم، وفاداری و ترویج آزادی های بی حد و مرز یکی دیگر از اهدافی برنامه های مخرب ماهواره ای است که در حقیقت می خواهد اخلاق انسانی و دینی را از میان ببرد.

ثمودی ادامه داد: متاسفانه فرهنگ گرایش به برنامه های ماهواره ای گاه در جامعه به گونه ای پیش می رود که داشتن ماهواره و استفاده از برنامه های آن موجب فخر و مباهات است و عدم استفاده از این برنامه ها را نشانه عقب ماندگی فکری و فرهنگی قلمداد می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: منع و تحریم ماهواره نمی تواند در جامعه کارساز باشد بلکه باید کارشناسان و صاحبنظران با بررسی دقیق آسیب های اجتماعی، اخلاقی، دینی و ملی برنامه های مخرب ماهواره ای،خانواده های ایرانی را آگاه سازند.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewn8w.jh8xxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما