يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : 39562
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله حسینی بوشهری:

کار فرهنگی در کشور منسجم دنبال نمی شود / طلاب تلاش دشمن برای نفوذ در اعتقادات مردم را ناکام بگذارند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه بر لزوم توجه و تلاش طلاب در زمینه مبارزه با تلاش های دشمن برای نفوذ در عرصه اعتقادی جامعه تاکید کرد.
کار فرهنگی در کشور منسجم دنبال نمی شود / طلاب تلاش دشمن برای نفوذ در اعتقادات مردم را ناکام بگذارند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شنبه شب در گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم که در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: طلاب مسئولیت عظیمی در راستای عمل به مبانی دین و تبلیغ در عرصه اجتماع دارند.

وی افزود: طلاب و مبلغان باید بدانند که در قبال لباس مقدسی که به تن کرده اند مسئولتی بسیار سنگین دارند ،زیرا آنها وارثان انبیای الهی هستند و باید راه انبیا را که هدایت مردم بوده است را به خوبی طی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف طلاب، نگاهبانی از حریم دین است؛ مرزبانی از حریم اعتقادی و هر جایی که دشمن قصد نفوذ به این حریم را دارد، از مهمترین وظایف طلاب است؛ نگاهبان همیشه وظیفه دارد که مراقب باشد که دزدان وارد خانه نشوند و اجازه ورود به بیگانگان را ندهد.

وی گفت: از جمله دیگر وظایف عالمان، مبارزه با دین ستیزی و بدعت ها است؛ یک روحانی به هیچ عنوان اجازه نمی دهد که جای بدعت ها در جامعه باز شود؛ اگر عرفان های کاذب رشد کند مرزبانان وظیفه دارند به مقابله با آن بپردازند و جلوی آن را بگیرند.

عضو مجلس خبرگان با ذکر این مطلب که دشمن شیوه های مختلفی را برای نفوذ فرهنگی انجام می دهد بیان کرد: دشمنان به دنبال مقابله با ولی فقیه و کوبیدن پایه های اعتقادی مردم در این زمینه هستند؛ در این عرصه طلاب نیازمند فعالیت گسترده می باشند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی را از دیگر نقشه های دشمنان دانست و گفت: آنها برای کوبیدن نظام اسلامی برنامه ریزی کرده اند؛ ولی روحانیت نیز نباید دست روی دست بگذارند و باید از هر ظرفیتی برای مقابله با نقشه های دشمن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در مقابل توطئه های دشمنان باید حمایت ما از انقلاب اسلامی که مولود حوزه ها است بیشتر شود؛ نباید به دست خودمان باعث شویم که دشمنان مستمسکی پیدا کنند و نظام را بکوبند؛ مشکلات وجود دارد، ولی باید با مشکلات ساخت و اگر نقطه ضعفی وجود دارد با همفکری و دلسوزی آنها را حل کرد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: از دیگر حربه های دشمنان برای نفوذ در جمع جوانان و مردم، مطرح کردن شبهات مختلف و درگیر کردن آنها و ایجاد تردید در اعتقادات مردم است؛ امروزه شبکه های فعال وهابیت و شبکه های دین ستیز در حال فعالیت است و روحانیت و دین و تشییع را مورد هدف خود قرار داده اند.

وی گفت: از دیگر تلاش های گسترده دشمنان در داخل کشور آن است که سعی دارند که حساسیت و غیرت دینی را کمرنگ کرده و در نهایت آن را از بین ببرند؛ غیرت دینی در گذشته بسیار زیاد بود و امروز نیز وجود دارد و به همین دلیل نباید اجازه دهیم که دشمنان به نقشه های خود برسند.
مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: نماد ستیزی از دیگر حربه های دشمنان دین است که سعی دارند با نمادهای ما از جمله عاشورا و سایر نمادهای فرهنگی و اعتقادی مبارزه کنند؛ علاقه مردم به روحانیت ومکتب عاشورا و... برای دشمنان بسیار سخت و سنگین است.

وی گفت: رواج فرقه های انحرافی به نام معنویت گرایی از دیگر راه های مقابله دشمنان با حریم دین است؛ دشمن به هر نحو سعی دارد که عرفان های کاذب را ترویج کند که در این زمینه نیازمند اقدام ویژه طلاب و روحانیون هستیم که جوانان را در این عرصه کمک کنند.

متاسفانه کار فرهنگی در کشور ما منسجم دنبال نمی شود

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: متاسفانه کار فرهنگی در کشور ما منسجم دنبال نمی شود؛ پس از تصویب نقشه مهندسی فرهنگی، این مصوبه یا ابلاغ نمی شود و یا اگر ابلاغ هم می شود به خوبی پیگیری نمی شود تا بدانیم در کجای کار قرارداریم و هر نهادی چه وظیفه ای دارد و چگونه فعالیت می کند.

وی گفت: از دیگر نکات بسیار مهمی که طلاب باید آن را به دقت در جامعه مورد توجه قراردهند، اهتمام به مساله امر به معروف ونهی از منکر است که باید نسبت به این مساله کاملا حساسیت داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایفی که روحانیت دارند گوشزد کردن این مساله بسیار مهم است که امروزه دشمن سعی دارد از ظرفیت هایی چون مهدهای کودک و موسساتی که فعالیت آموزی در بخش های مختلف را دنبال می کند، نقشه ها را عملی کند.

وی گفت: آموزش و پرورش در برابر موسسات فرهنگی که به تضعیف دین و اعتقادات جامعه می پردازند برخورد کند، اظهار داشت: امروزه برخی گزارش ها از فعالیت برخی مهدکودک ها در زمینه آموزش مبانی غیر دینی به رقص به جای مباحث دینی می رسد که حرکت در مسیر نقشه دشمنان برای جایگزینی مباحث اعتقادی در میان این قشر است که باید نسبت به این نفوذ کاملا حساس بود.

معاون جامعه مدرسین اظهارکرد: نباید اجازه داد که دشمن از جبهه خودی سرباز گیری کند، باید در مردم خودباوری ایجاد کرد و در برابر نفوذ دشمن با برنامه فعالیت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت مساله سبک زندگی اسلامی گفت: مساله سبک زندگی اسلامی از تاکیدات اکید مقام معظم رهبری بوده است؛ برخی موسسات فرهنگی و پژوهشی برای رسیدن دشمن به اهدافش تلاش می کنند و سعی دارند که سبک زندگی غربی را ترویج دهند که طلاب باید با این فعالیت ها مقابله کنند.

وی اظهارکرد: قرآن بهترین الگوها را به جامعه معرفی کرده است و طلاب باید در این زمینه تلاش کنند؛ سعی کنید که اتکای مردم و توجه آنها را به شرق و غرب کم کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcewn8x.jh8opi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما