سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 27222
با حضور مراجع عظام تقلید و اعضای مجلس خبرگان رهبری

بزرگداشت ‌آیت‌الله مهدوی کنی در مسجد اعظم قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی با حضور مراجع عظام تقلید، اعضا مجلس خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از مسئولان استانی و عموم مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
بزرگداشت ‌آیت‌الله مهدوی کنی در مسجد اعظم قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی عصر دیروز با حضور حضرات آیات هاشمی‌شاهرودی، صافی گلپایگانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، گرامی، امینی، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیوت حضرات آیات بروجردی، علوی گرگانی، فاضل لنکرانی، اعضا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضا شورای نگهبان و اعضا مجلس خبرگان رهبری، استاندار قم، نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) و فرمانده نیروی انتظامی قم و همچنین با حضور حجت‌الاسلام میرلوحی و فرزند آیت‌الله مهدوی کنی در مسجد اعظم برگزار شد.

آیت‌الله احمد خاتمی در این مراسم ضمن اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت آیت الله مهدوی کنی اظهار کرد: شور انقلابی همیشه در آیت‌الله مهدوی کنی زنده بود و همان نشاطی که در بیست سالگی در ایشان وجود داشت در اواخر عمر شریف ایشان هم در ایشان به وضوح دیده می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آیت‌الله مهدوی کنی یک فقیه به تمام معنا بود، گفت: ایشان به معنای واقعی کلمه تفقه در دین داشت.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی استقامتی جانانه در دین داشت و برای این منظور رنج تبعید و زندان را به جان خرید تا حدی که رژیم طاغوت تبعید وی را تحمل نکرد و ایشان را به کمیته مشترک منتقل و مورد شکنجه قرار داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ولایت‌مداری آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: این عالم عالیقدر با اینکه هشت سال از مقام معظم رهبری بزرگتر بود اما همیشه نسبت به مقام معظم رهبری به عنوان ولی‌فقیه، ابراز ولایت‌پذیری می‌کرد.

وی با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی هیچگاه دنبال مسئولیت نبود، گفت: تعبیری که درباره پذیرش ریاست مجلس خبرگان توسط ایشان می‌شود به کاربرد، این است که «جانمان به لب رسید تا ایشان ریاست مجلس خبرگان را پذیرفتند.»

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdceww8w.jh8fwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما