سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 52332
منبع : خبرگزاری مهر

بارش شهابی آسمان در قم رصد می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موسسه نجوم کبریا گفت: بارش شهابی آسمان ۲۶ مردادماه در بخش کهک قم رصد می‌شود.
بارش شهابی آسمان در قم رصد می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید رضا قلمکاریان اصفهانی، با اشاره به شهاب باران آسمان که به گفته وی در ده روز منتهی به آخر مرداد آغاز شده و ادامه دارد، گفت: این شهاب باران در روز ۲۶ مردادماه در قم رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند برای شرکت در برنامه رصد با مرکز مطالعات فلکی قم تماس بگیرند و ثبت نام کنند، گفت: شرکت در این مراسم به شکل خانوادگی است و علاقمندان می‌توانند با شماره ۳۲۹۳۶۳۱۱ الی ۵ تماس گرفته و ثبت نام کنند.

مدیر موسسه نجوم کبریا ادامه داد: این برنامه از سوی مرکز پژوهش‌های فلکی و نجومی آیت الله سیستانی در رصد خانه امام علی(ع) واقع در بخش کهک قم برگزار می‌شود.

وی در ادامه به علت این بارش شهابی اشاره کرد و گفت: کره زمین در مواقع مختلف در حرکت‌های مداری خود از مداری عبور می‌کند که دنباله‌دارها در آن وجود دارد.

حجت الاسلام قلمکاریان اصفهانی عنوان کرد:‌ این حرکت‌ها باعث می‌شود اجرام باقی مانده از دنباله دارها وارد جو زمین شده و به دلیل اصابت با جو دچار سوختگی شوند و شکلی آتش گونه را در فضا ایجاد کنند.

وی همچنین به برگزاری کلاس‌های تابستانی هم اشاره کرد و گفت: کلاس‌های تابستانی با همکاری مراکز نجوم در قم با هدف آموزش نجوم و شناخت آسمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcewx8n.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما