سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : 32352

واکنش جالب مردم آمریکا به نصب بیلبوردهای اسلامی

قم نيوز : قم نگار: از وقتی که مؤسسه این تابلوها را نصب کرده ما صدها تلفن در ماه داریم و حدود هفتاد درصد آنها مثبت است... مردم امریکا برای گرفتن جواب سؤالاتشان درباره جهاد، تروریسم و حقوق زنان و یا برای سفارش قرآن با مؤسسه تماس می‌گیرند.
واکنش جالب مردم آمریکا به نصب بیلبوردهای اسلامی
به گزارش قم نگار، به ابتکار گروهی از مسلمانان امریکا، بیلبوردهای تبلیغاتی برای آشنا کردن مردم امریکا با چهره واقعی اسلام در سطح شهرهای مختلف این کشور نصب شده است.

روی یکی از این بیلبوردها در نیوجرسی این پیام نوشته شده است: "محمد(ص) به صلح، عدالت اجتماعی و حقوق زنان اعتقاد داشت." همچنین آدرس وبسایتی درباره اسلام و شماره تلفنی برای پاسخ به سؤالات مردم در این بیلبوردها به چشم می‌خورد.

نصب این تابلوها بخشی از کمپینی است که توسط "مرکز اسلامی امریکای شمالی" آغاز شده است.

آنها تا کنون جمعا تعداد ۱۱۰ بیلبورد را در سطح کشور نصب کرده‌اند. به گفته نعیم بیگ مدیر این مرکز، هدف از این کار افزایش آگاهی عمومی درباره اسلام و از بین بردن تصورات غلط جامعه درباره مسلمانان این کشور است. او می‌گوید: "بسیاری از مردم درباره حضرت محمد (ص) کنجکاوند، آنها پرسش‌های بسیاری دارند. از وقتی که این تابلوها نصب شده‌اند تلفن مؤسسه دائما زنگ می‌خورد."

سری نخست این بیلبوردها درماه مه سال جاری در شهرهایی مانند آستین، بوستون، دنور، میامی، میلواکی، فینیکس، سندیه‌گو و سیاتل کار گذاشته شد. بیلبوردهای شهر نیویورک در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کندی و میدان تایمز قرار دارند. بعضی از این بیلبوردها حاوی پیام‌های دیگری است، مثلا: "محمد(ص) دوست داشتن را به ما ‌آموخت، نه نفرت را."

میزان متوسط هزینه اجاره یک بیلبورد در امریکا سه هزار دلار در ماه است. این هزینه از طریق کمک‌های مردمی مسلمانان امریکا تأمین شده است.

واکنش مردم به بیلبوردهای اسلامی
بیگ تأکید می‌کند: "به خصوص در موقعیت فعلی که تبلیغات علیه اسلام و اخبار جنایات و تروریسم به اسم اسلام اینقدر زیاد شده چنین اقداماتی بسیار مهم است. از وقتی که مؤسسه این تابلوها را نصب کرده ما صدها تلفن در ماه داریم و حدود هفتاد درصد آنها مثبت است."

مردم امریکا از اقشار مختلف برای گرفتن جواب سؤالاتشان درباره مسائلی چون جهاد، تروریسم و حقوق زنان و یا برای سفارش رایگان یک جلد قرآن مجید با مؤسسه تماس می‌گیرند.

بیگ توضیح می‌دهد: "بعضی می‌پرسند چرا طالبان نمی‌گذارند دخترها به مدرسه بروند؟ بعضی درباره مجاز نبودن رانندگی زنان در عربستان سعودی سؤال می‌کنند. ما به آنها می‌گوییم مسائلی که در برخی جوامع اتفاق می‌افتد ناشی از فرهنگ آنهاست و ربطی به اسلام ندارد."

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcewx8x.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما