چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 42162
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

تدوین 7 برنامه محوری برای افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات در سال جاری

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از هدف‌گذاری دولت تدبیر و امید برای افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات استان در سال جاری یاد کرد و گفت: در این راستا هفت برنامه محوری در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
تدوین 7 برنامه محوری برای افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات در سال جاری
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری طی نشست کارگروه توسعه صادرات استان قم که در دفتر معاونت هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه تقویت چرخه تولید داخلی افزایش صادرات کشور را به دنبال دارد، اظهار کرد: عملکرد اداره‌کل امور مالیاتی استان قم در سال گذشته بخش تولید را فلج کرده و مشکلات بسیاری را برای بخش صنعت به دنبال داشته است که امیدواریم با رویکردهای جدید این اداره‌کل بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی از هدف‌گذاری دولت تدبیر و امید برای افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات استان قم در سال جاری یاد کرد و افزود: در راستای تحقق این امر هفت برنامه محوری در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه برگشت سرمایه‌گذاران قمی به استان باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، تصریح کرد: اتاق اصناف استان قم در ارتباط با رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده برنامه مشخصی را در دستور کار قرار داده است که امیدواریم با این برنامه به نتایج موردنظر برسد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات در هفته نخست آبان‌ماه مطرح کرد: برای انتخاب صادرکننده نمونه 20 نفر ثبت‌نام و 19 نفر پرونده خود را تکمیل کرده‌اند که بعد از جمع‌آوری اطلاعات در مورد عملکردهای بانکی، گمرکی و مالیاتی آنها ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود.

ذاکری خاطرنشان کرد: استان قم محور مواصلاتی 17 استان مختلف کشور است به همین علت باید نمایشگاه‌های بزرگی را برپا کنیم که این نمایشگاه‌ها محصولات مورد نیاز زائران شهر کریمه اهل بیت(ع) را تامین کند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدی‌های صادرکننده به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان قم سخت‌ترین شرایط را برای فعالان بخش صنعت ایجاد کرده‌اند در حالی که برای تحقق ارکان اقتصاد مقاومتی باید رفع موانع بخش‌های صنعتی و تولیدی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از افزایش صادرات کالاهای با ارزش در استان قم یاد کرد و ادامه داد: امیدواریم تولیدی‌های صادرکننده از ظرفیت گمرک استان قم به صورت گسترده‌تر استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته در آمارهای صادرات استان قم نزدیک به 90 میلیون دلار اختلاف داشته‌ایم، مطرح کرد:‌ امیدواریم امسال با اجرایی شدن برجام و مشارکت بخش‌های مختلف نظام اسلامی بتوانیم در حوزه صادرات به دستاوردهای گسترده‌تری برسیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcewz8e.jh8wpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما