دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 40083
اینجا هم مرغ همسایه غاز است!

اورژانس هوایی قم یا تاکسی آلمانی ها؟

عباس اصفهانیان
قم نيوز : قم نیوز: در حالی که مردم قم برای انتقال به تهران باید با هزینه‌های گزاف از آمبولانس خصوصی استفاده کنند، دانشگاه علوم پزشکی قم از اورژانس هوایی برای انتقال مصدومان آلمانی به فرودگاه مهرآباد استفاده کرده است!
اورژانس هوایی قم یا تاکسی آلمانی ها؟
به گزارش قم نیوز، در خبرها آمده بود مصدومین سانحه هفته گذشته واژگونی خودرو در اتوبان قم کاشان که چند توریست آلمانی بودند به وسیله هلی کوپتر اورژانس قم و به همراه متخصص بیهوشی و کارشناس فوریتهای پزشکی جهت تحویل به پزشکان آلمانی به فرودگاه مهرآباد منتقل شدند.

این در حالی است که هیچ فوریت و اضطراری در این زمینه وجود نداشته و این مصدومان مراحل درمانی لازم را گذرانده و خطر جانی آنها را تهدید نمی کرد مضافا اینکه اورژانس هوایی صرفا جهت امداد رسانی به بیماران و مجروحین بدحال و در معرض خطر مرگ ایجاد شده است و مدیران دانشگاه علوم پزشکی قم می توانستند این توریستها ـ بخوانید از ما بهتران ـ رابه وسیله آمبولانس های مجهز خود به تهران اعزام کنند.
 

قصد نداریم زحمات شبانه روزی عزیزان اورژانس قم و کادر درمانی بیمارستانها را نادیده بگیریم اما سئوالی که برای مالیات دهندگان و شهروندان قمی پیش می آید اینست که آیا خون این توریست های آلمانی از قمی ها رنگین تر است که باید با هلیکوپتر به تهران منتقل شوند در حالیکه به کرات شاهد بوده ایم شهروندان قمی برای انتقال بیماران خود به تهران توسط آمبولانسهای خصوصی هزینه های میلیونی می پردازند.

باید پرسید اگر هنگام این عملیات حادثه ای در قم روی می داد که نیازمند امداد هوایی بود مسئولان محترم اورژانس چه پاسخی داشتند و از نظر آنان کدام یک از این دو واجب تر به نظر میرسد: نجات جان یک ایرانی یا انتقال غیر فوری یک مصدوم خارجی؟


توجیهی که آقایان در خبر ارسالی خود آورده اند این است که مصدوم آلمانی از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کرده اما باید پرسید آیا در آمبولانس های زمینی چنین امکانی وجود ندارد؟آیا مدیران عزیز اورژانس که همیشه از کمبود امکانات و بودجه شکایت می کنند نمی دانند که بابت هر پرواز امداد هوایی چه میزان از جیب مردم و بودجه دولت هزینه می شود؟

متاسفانه باید گفت که از نظر برخی مدیران هنوز هم مرغ همسایه غاز و جان یک مو بور چشم آبی در نگاه آنان عزیز تر از یک ایرانی مسلمان است!

پی‌نوشت: قم نیوز آماده انتشار جوابیه مستند دانشگاه علوم پزشکی قم و مرکز فوریت‌های پزشکی این دانشگاه است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcex78e.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما