چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 52413
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علمیه قم:

زيارت امام رضا(ع) توجه به بحث ولايت است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: زيارت ائمه اطهار(ع) به ويژه امام رضا(ع) توجه خاص به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توجه به بحث ولایت است پس زیارت ائمه عرضه ایمان و شاخصی برای سنجیدن میزان ایمان ما در برابر خداوند است.
نشست کتاب‌خوان تخصصی شعر و ادبیات برگزار می‌شود
نشست کتاب‌خوان تخصصی شعر و ادبیات برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری امروز، با اشاره به فرارسیدن روز زیارتی امام رضا(ع) اظهار کرد: ماه ذی‌القعده با میلاد کریمه اهل بیت(س) شروع شده، به میلاد امام رضا(ع) و برادر بزرگوارشان احمد بن موسی مزین شده و با شهادت فرزند ایشان امام جواد (ع) خاتمه پیدا می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت زیارت امام رضا (ع) افزود: زیارت توجه خاص به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توجه به بحث ولایت است پس زیارت ائمه عرضه ایمان و شاخصی برای سنجیدن میزان ایمان ما در برابر خداوند است.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: هنگام هجرت امام از مدینه به خراسان، مأمون به قصد محدود کردن، ایشان را از شیعیان مدینه جدا کردند اما با ورود امام رضا (ع) به خراسان شیعیان و محبان امام با شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیر از ایشان استقبال کردند.
وی خاطرنشان کرد: زائران خانه کعبه هم بعد از پایان مناسک حج، به زیارت این امام عظیم الشأن مشرف می‌شوند زیرا می‌دانند لازمه رضایت خداوند و قبولی زیارت خانه کعبه این است که نامه اعمالشان توسط امام رضا(ع) تأیید شود.
ظهیری تاکید کرد: ماه ذی‌القعده ماه خاص امام رضا(ع) است در کتاب‌های تاریخ روز 23 ذی‌القعده روز شهادت امام رضا(ع) نامگذاری شده است.
وی ابراز کرد: کسی که به زیارت ائمه اطهار می‌رود باید خود را با شاخص‌ها و معیار‌های زیارت تطبیق بدهد یعنی هم ظاهر زائر و هم باطن او باید از هر نوع آلودگی پاک باشد زیرا اصل زیارت، توجه به معیارهای زیارت است.
استاد حوزه علمیه قم زائر را بنده مؤمن و متقی خداوند دانست و افزود: زیارت به معنای حال و هوای معنوی زائر و مزین شدن و آراستن زائر به چکیده‌ای از صفات و فضیلت‌های ائمه اطهار است.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexe8n.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما