پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 46753
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

15درصد اختلاف دریافتی شاغلان و بازنشستگان

قم نيوز : قم نیوز: امیرآبادی گفت:افراد بعد از اینکه بازنشسته می‌شوند میزان دریافتی آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد که این موضوع در زندگی آنان مشکلاتی را به وجود آورده است.
15درصد اختلاف دریافتی شاغلان و بازنشستگان
به گزارش قم نیوز؛عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در رفت‌وآمدی که برای جبران اختلاف دریافتی شاغلان و بازنشستگان بین مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان اتفاق افتاد، این مهم به ۱۵ درصد رسید که اقدام مهمی در جبران کسری حقوق بازنشستگان کشوری بوده است.
 
احمد امیرآبادی گفت: با اشاره به ایجاد فاصله بین دریافتی شاغلین و بازنشستگان کشور ، متأسفانه افراد بعد از اینکه بازنشسته می‌شوند میزان دریافتی آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد که این موضوع در زندگی آنان مشکلاتی را به وجود آورده است.
 
وی افزود: بابیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با دریافتی قبل از آن همخوانی ندارد، آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده این است که حقوق بازنشستگی افراد کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و دوباره مجبور می‌شوند برای تأمین کسری مالی به شغلی‌هایی رو بیاورند که مناسب افرادی نیست که 30 سال درجایی خدمت کرده است.
 
عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌منظور این همسان‌سازی در برنامه ششم و بودجه 96 پیشنهاد دادیم اختلاف دریافتی شاغلان و بازنشستگان 10 درصد باشد که این اتفاق رخ نداد.
 
وی خاطرنشان کرد: در رفت‌وآمدی که برای طرح 10 درصدی اختلاف بین مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان اتفاق افتاد، این مهم به 15 درصد رسید که اقدام مهمی در جبران کسری حقوق بازنشستگان کشوری بوده است.
 
انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcexf8e.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما