پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : 25783

جمعه ترافیک محورهای استان قم سنگین است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس راه استان قم گفت: افراد برنامه زمان‌بندی برگشت خود را به ساعات پایانی نیندازند و از ساعات آغازین روز جمعه برنامه برگشت را در دستور کار قرار دهند.
جمعه ترافیک محورهای استان قم سنگین است
به گزارش قم نیوز، اردشیر جمشیدی‌راد ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: با توجه به اینکه تعطیلات عید فطر با تعطیلات پایان هفته تقارن پیدا کرده، بدون تردید بار ترافیک سنگینی از روز جمعه در محورهای استان قم مشاهده می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم که افراد برنامه زمان‌بندی برگشت خود را به ساعات پایانی نیندازند و از ساعات آغازین روز جمعه برنامه برگشت را در دستور کار قرار دهند.

وی یادآور شد: تردد تریلر در محور سلفچگان به سمت قم به خاطر ایمنی از ساعت ۱۶ تا ۲۴ روز جمعه ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تصادفات فوتی و جرحی محورهای استان قم در ۴۸ ساعت گذشته به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی بوده و شرایط جغرافیایی استان قم به دلیل کویری بودن و گرمای بالای ۴۰ درجه بی‌تاثیر در آن نیست توصیه کرد افراد پس از هر دو ساعت رانندگی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در یک پارکینگ مناسب توقف کرده و از خودرو پیاده شوند تا جریان خون آنها دوباره به گردش بیفتد.

وی با بیان اینکه روز جمعه بار ترافیک آزاد راه سنگین است، گفت: بسیاری از افراد تمایل دارند که از جاده قدیم که از حجم ترافیک کمتری برخوردار است استفاده کنند و از خروجی‌هایی که در مسیر اتوبان قم تهران وجود دارد به سمت جاده قدیم بروند ولی توصیه می‌شود که افراد به هیچ عنوان جاده قدیم را به عنوان مسیر به سمت تهران انتخاب نکنند.

جمشیدی‌راد یادآور شد:‌ آزادراه دارای روشنایی و باند رفت و برگشت بوده و تردد وسائل نقلیه سنگین در آن ممنوع است، بنابراین رانندگان باید به دلیل حضور نیروهای پلیس و امدادی در این محور، حتما مسیر آزادراه را انتخاب کنند.

وی گفت: رعایت سرعت مجاز، مطمئن و پرهیز از هرگونه تغییر مسیر ناگهانی و حرکت بین خطوط از موارد دیگری است که رانندگان باید نسبت به رعایت آن اهتمام داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان قم خاطرنشان کرد: اکنون ترافیک در تمام محورهای استان روان است، ولی بعد از ظهر پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود که ترافیک محورهای استان نیمه‌سنگین شود و فردا بار ترافیک سنگینی خواهیم داشت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcexf8w.jh8nvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما