يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 26773

کنترل هوشمند و از راه دور تمام تاسیسات آب و فاضلاب قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم کنترل هوشمند و از راه دور تمام تاسیسات آب و فاضلاب قم را از شاخصه‌های این شرکت در سطح کشور دانست.
کنترل هوشمند و از راه دور تمام تاسیسات آب و فاضلاب قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، عبدالحمید توکلی بینا با تبریک هفته دولت با اشاره به برخی از اقدامات آبفای استان گفت: به حمدالله امروز جایگاه شرکت آب و فاضلاب استان قم به لحاظ کمیت و کیفیت خدمات، جایگاه خوبی در سطح کشور است.

وی خاطرنشان کرد: آبفای قم سال گذشته در ارزیابی‌های وزارت نیرو توانست رتبه سوم را به لحاظ کیفیت و کمیت خدمات در جمع شرکت‌های آب و فاضلاب کشور کسب کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش آب و فاضلاب استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در حالی که قبل از انقلاب ۴ مخزن با ۱۴ هزار مترمکعب حجم ذخیره آب در قم داشتیم این تعداد حال حاضر به ۴۱ مخزن با حجم ذخیره ۲۸۰ هزار مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمکعب مخزن نیز در حال ساخت است، ابراز کرد: این میزان حجم ذخیره آب نسبت به استانداردهای کشور در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

توکلی بینا با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب ایستگاه پمپاژ در قم نداشتیم، یادآور شد: بعد از انقلاب ۵ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳ هزار لیتر در ثانیه در قم احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به عدم وجود تصفیه خانه آب در قم قبل از پیروزی انقلاب و استفاده از آب چاه‌های داخل رودخانه قمرود و با کیفیت پایین اظهار کرد: در حال حاضر سه تصفیه خانه آب با ظرفیت حدود ۴ هزار لیتر در ثانیه در مدار داریم و یک باب تصفیه خانه دیگر نیز با ظرفیت ۷۰۰ لیتر در ثانیه در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه تاکید کرد: در حالی که قبل از انقلاب شبکه آب شیرین در قم وجود نداشت در حال حاضر ۲۰۰ کیلومتر شبکه، ۲۸۰ دستگاه توزیع و ۷۱۰ انشعاب آب شیرین در سطح شهر قم داریم.

وی قم را از شهرهای دو شبکه‌ای دنیا عنوان کرد و گفت: شبکه آب شیرین شهر قم در سطح دنیا به عنوان یک شاخص معرفی شده به گونه‌ای که لوح جهانی عملکرد شایسته از سوی سازمان ملل متحد به قم اهدا شده است که از افتخار صنعت آب و فاضلاب به شمار می‌رود.

توکلی‌بینا به اقدامات آبفای استان در بخش فاضلاب اشاره کرد و گفت: در حالی که قبل از پیروزی انقلاب در شهر قم تصفیه خانه فاضلاب وجود نداشت در حال حاضر ۲ تصفیه خانه فاضلاب در مدار و یک تصفیه خانه دیگر با ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت در قم داریم.

وی با بیان اینکه ۸۰۰ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در قم فعال است، افزود: ۱۰۰ کیلومتر شبکه نیز در بخش نیروگاه قم در حال احداث است که تاکنون با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی ۳۷ کیلومتر آن احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از اجرای ۲۲۰۰ کیلومتر شبکه آب شرب و بهداشتی در قم خبر داد و گفت: این میزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۳۰۰ کیلومتر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی دیگر از شاخصه‌های شرکت آب و فاضلاب در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تمام تاسیسات و شبکه‌های آب شهری تحت کنترل از راه دور و هوشمند است و به عنوان الگویی برای سایر شرکت‌های آب و فاضلاب کشور تبدیل شده است.

توکلی‌بینا با اشاره به کنترل دقیق بهداشتی آب قم اظهار کرد: با توجه به کنترل‌های آنلاین و غیرآنلاین مطلوبیت بهداشتی قم بالای ۹۹ درصد است که جزو شاخص‌های بسیار خوب کشور به شمار می رود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcexf8w.jh8pfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما