شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۲
کد مطلب : 52503
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام میرباقری:

فرهنگ ایثار و مقاومت از انقلاب صیانت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و مقاومت از اساس انقلاب و نظام اسلامی صیانت می‌کند، گفت: خون شهدا در طول تاریخ صیانت کننده دین خدا بوده است چرا که شهدا در مسیر روشنگری همانند شمعی می‌سوزند تا راه را به امت اسلام نشان دهند.
فرهنگ ایثار و مقاومت از انقلاب صیانت می‌کند
فرهنگ ایثار و مقاومت از انقلاب صیانت می‌کند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید میرباقری پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت  شهید مدافع حرم محسن حججی که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، از شهید حججی به عنوان مصداق بارز الگوی جهاد و مقاومت در مسیر خداوند متعال یاد کرد و افزود: زندگی این شهید پر از کنش‌های همگام با جهاد و رفتار او بر مدار الگوی آتش به اختیار استوار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شهید و شهادت الگویی از احیای فرهنگ جهاد و مقاومت است، عنوان کرد: خداوند متعال برای شهادت بهای بزرگی را نوید داده است.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهید حججی از کتاب و کتا‌ب‌خوانی برای پاسخ‌گویی به دغدغه‌های فرهنگی استفاده می‌کرد، گفت:‌ رفع ناهنجاری‌های فرهنگی به عنوان یکی از دغدغه‌های این شهید مدافع حرم مطرح بوده است به همین علت در این راستا فعالیت‌های مختلفی را دنبال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهید محسن حججی از تمام ظرفیت‌های خود برای تبلیغ دین مبین اسلام استفاده کرد همانطور که اهل بیت(ع) نیز در مسیر ترویج آموزه‌های دینی از هیچ تلاش و هزینه‌ای دریغ نمی‌کردند.

میرباقری از خودگذشتگی به عنوان اساس صیانت از دین مبین اسلام نام برد و ادامه داد: ایثار و مقاومت میراث باقیمانده از شهید محسن حججی است که توسط این شهدا احیا شده است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و مقاومت از اساس انقلاب و نظام اسلامی صیانت می‌کند، تصریح کرد: خون شهدا در طول تاریخ صیانت کننده دین خدا بوده است چرا که شهدا در مسیر روشنگری همانند شمعی می‌سوزند تا راه را به امت اسلام نشان دهند.

این استاد حوزه یادآور شد: شهید محسن حججی الگویی برای مقابله با داعش است چرا که بدون شهید حججی‌ها و با بی‌تفاوتی سپاه اسلام سایه امنیت از داخل مرزهای نظام اسلامی ایران برداشته می‌شد و در نتیجه دشمن به داخل کشور نفوذ می‌کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexn8n.jh8w7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما