شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 50253
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه:

طرح های مرتبط با دفاع مقدس با جدیت در حوزه دنبال می شود

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: به لطف الهی طرح های مرتبط با دفاع مقدس با جدیت در حوزه دنبال می شود.
طرح های مرتبط با دفاع مقدس با جدیت در حوزه دنبال می شود
طرح های مرتبط با دفاع مقدس با جدیت در حوزه دنبال می شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و الملسمین محمود ملک دار ، در جلسه امضای تفاهم نامه جدید میان سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و مرکز مدیریت حوزه های علمیه ابراز داشت: تفاهم نامه نخست در سال 93 امضا شد و در طول مدت دو سال 15 جلسه میان نمایندگان حوزه های علمیه و سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس برگزار شد که ماحصل آن ها 104 مصوبه بود که به لطف الهی نتایج و دستاوردهای خوبی هم به همراه داشت.

وی افزود: یکی از آن طرح ها، ایجاد دو واحد درسی دفاع مقدس بود که سرفصل های آن نیز مشخص شد و در دی ماه سال 94 به تصویب شورای عالی حوزه های علمیه رسید و به معاونت آموزش ابلاغ شد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه بیان داشت: یکی دیگر از طرح های بسیار مهم ایجاد مرکز تخصصی جهاد و مقاومت بود که این مهم نیز در شورای عالی مصوب شد و قرار بر این شد که رشته تبلیغ جهاد نیز راه اندازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار گفت: همچنین از جمله مباحث مهم در تفاهم نامه نخست که اجرایی شده ، بحث تعیین موضوعات دفاع مقدس در 7 محور اصلی در پایان نامه های حوزوی بود که مربوط به سطح 3 و 4 می شد.

وی افزود: در زمینه راهیان نور نیز کارهای بسیار خوبی صورت گرفت به طوری که به جز بحث اعزام ، در رابطه با نشر معارف دفاع مقدس و به خصوص ایجاد شبکه مبلغین و همچنین کارهای فرهنگی و پژوهشی ، اقدامات بسیار خوبی انجام شد و برخی نیز در دست انجام است.

 انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexw8n.jh87ni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما