يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 25323
منبع : قم خبر

حجاب و عفاف، شخصیت و متانت زن را نمودار می ‌كند

قم نيوز : قم نیوز: حجاب و عفاف، شخصیت و متانت زن را نمودار می ‌كند و او را همچون مرواریدی گران ‌بها در برمی ‌گیرد.
حجاب و عفاف، شخصیت و متانت زن را نمودار می ‌كند
به گزارش قم نیوز، شايد لباس را زود به زود بشود عوض كرد يا خانه را فروخت ولی "فرهنگ" و "اخلاق" هويت ماست؛ نبايد به اين زودی و سادگی، شخصيت و هويت خود را بفروشيم و عوض كنيم! برای مقاومت در برابر سيل تهاجم فرهنگی بايد "سدّ ايمان" زد و از مرز عقيده و اخلاص و فرهنگ حجاب و عفاف نگهبانی كرد.

بدون ترديد پوشش اسلامی برای زنان، از ضروريات دين مقدس اسلام است، چنان که آيات متعددی از قرآن بر اين مطلب دلالت دارند.

از این رو بیست و یکم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز ملی "عفاف و حجاب" نامگذاری شده است؛ اگر چه در نظام اسلامی، همه روزها روز عفاف و حجاب و التزام به احکام اسلام است؛ اما نامگذاری روزی به این عنوان، می تواند نقطه هشداری باشد برای هر کسی که مسئولیتی در این زمینه دارد و باید نسبت به احکام مقدّس اسلام عزیز، ادای وظیفه نماید.

بی تردید تأثیر اقتصادی تغییر لباس و کشف حجاب، این بود که زمینه استفاده از لباس ها، لوازم آرایش و سایر فراورده های ظاهر فریب سرمایه داری فراهم گردید؛ زیرا تا وقتی که مرد و زن ایرانی لباس سنتی خود را می پوشیدند، طبعا مناسب با آن زیور آلات مصرف می کردند و بیش تر لباس ها و زیور آلات نیز در داخل کشور تولید می شد و محتاج محصولات غربی نبودند.

از سوی دیگر این موضوع، برای سرمایه داری غرب غیرقابل تحمل بود؛ از این رو، با تغییر لباس مردان و زنان به سبک اروپایی، ایرانیان مجبور شدند تولیدات آن ها را وارد کشور کرده؛ سپس تهیه و مصرف کنند.

بدین ترتیب، کم کم صنایع داخلی از قبیل کارگاه های نسّاجی پارچه و شال و نمدمالی و عبابافی و..، چون نمی توانستند با مدهای رنگارنگ پاریس و لندن و نیویورک مقابله و رقابت کنند؛ از بین رفتند و سرمایه های داخلی، به جای تولید، مجبور به واردات شده و سرمایه داران استعماری هم درآمدهای سرشاری را به جیب زدند.

تغییر لباس، همواره پیامد تغییر یک فرهنگ است و انسان تا با فرهنگ خود وداع نکند؛ نمی تواند با لباس خود وداع کند و تا فرهنگ یک قوم را نپذیرد لباس آنان را به تن نمی کند.

در این راستا حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه ذهن و کلام انسانی از بیان تمام فضیلت، درخشندگی، کبریاء و عظمت دخت گرامی پیامبر (ص) قاصر و عاجز است افزودند: با این وجود، کلام و زندگی آن بانوی بزرگوار و ائمه اطهار، از دسترس انسان خارج نیست بلکه بر خلاف الگوهایِ دروغینِ دنیایِ مادی، ائمه اطهار(ع)، مسیر و جهتِ صحیح حرکت و زندگی انسانها را نشان داده اند و خود بر قله این کمالات ایستاده اند و انسان را نیز دعوت به پیمودن این مسیر کرده اند.
ایشان همه جامعه خصوصاً بانوان را به پیمودن راه فضیلت های معنوی ائمه اطهار دعوت کردند و با مروری بر سوابق تاریخی حضور زنان در عرصه های مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی خاطرنشان کردند: این حضور مؤثر نشان می دهد زنان با حجاب کامل می توانند در این عرصه ها حضور یابند و باشجاعت به وظیفه خود عمل کنند که نمونه عینی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.

ناگفته نماند ۲۱ تیرماه که به عنوان روز عفاف و حجاب نام گرفته؛ یادآور خاطره‌ مجاهدانی است كه در راه پاسداری از حریم عفاف و حجاب و ناموس امت اسلام جان‌ های خود را در طبق اخلاص گذاشته و به دست جلادان رژیم ستمشاهی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

حجاب و عفاف، شخصیت و متانت زن را نمودار می ‌كند و او را همچون مرواریدی گران ‌بها در برمی ‌گیرد و دین مبین اسلام به دنبال مصونیت زن و نه محدودیت او در جامعه از شر ناپاک دیدگان است تا این گوهر از هر گزندی مصون بماند.

کم نیستند بانوان محجبه ای که با اقتدار در عرصه های مختلف علمی، ورزشی، اجتماعی حاضر شده و درجات و نشان های ملی را کسب کرده اند.

حال با گذشت سی و پنج سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دختران و بانوان ایرانی با الگو قرار دادن یک زن کامل و عفیف در عرصه های مختلف به خدمت می پردازند و در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ ندارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcexx8w.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما