سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 30183
با زیر عنوان مبحث جوهر شرح نهایةالحکمت

کتاب «حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از انتشار کتاب حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی با زیر عنوان مبحث جوهر شرح نهایةالحکمت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی با زیر عنوان مبحث جوهر شرح نهایة‌الحکمت اظهار داشت: این کتاب در قالب مبحث جوهر بوده که شامل چند فصل است که مباحث کلی در مورد مقولات، رابطه وجودی عرض و جوهر و تعریف جوهر را در بر می‌گیرد.

وی‌ اقسام اولیه جوهر و چیستی جسم را از بخش‌های دیگر کتاب حکمت صدرایی ذکر کرد و افزود: نویسنده در این فصل به چیستی و اثبات وجود می‌پردازد و به اشکالات و نقدها پاسخ می‌دهد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد:‌ در اوضاع و احوال کنونی مولف نگران است که ارتباط نسل حاضر با میراث حکمی گذشته قطع شود.

وی عنوان کرد: گام‌های تلخیص و تنظیم منطقی مطالب در نهایة‌الحکمه صورت گرفته و در گام دیگر شرحی مبسوط بر مطالب فراگیر ذکر شده تا مخاطب از خواندن اسوار بی‌نیاز شود.

روحانی با اشاره به هدف از تدوین کتاب حکمت صدرایی گفت: بیان مبسوط مطالب نهایةالحکمه و حتی‌المقدور شرح فراگیر برخی از مطالب در این کتاب مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان در فصل دوم رابطه وجودی عرض و جوهر را بررسی کرده و در فصل دیگر بررسی دیدگاه‌ها درباره بقای وجود جسم در فرآیند تبدیل فصل و نزاع در بقای وجود جسم را مطالعه می‌کنند.

کتاب حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی اثری از استاد عبدالرسول عبودیت بوده که در ۳۱۲ صفحه و قیمت ۱۹ هزار تومان و شمارگان هزار عدد به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcexz8x.jh87vi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما