چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 34143
در درس خارج فقه مطرح شد

آیت‌الله نوری‌همدانی: راه نفوذ دشمن در کشور با بصیرت و هوشیاری مسدود شود

قم نيوز : قم نگار: آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به موضوع برجام و توافق انجام شده گفت: توافقی انجام شده است اما باید هوشیاری و بیداری خود را حفظ کنیم، همه باید بیدار باشیم تا جلو نفوذ دشمن را گرفته و از منافع خود حفاظت کنیم.
آیت‌الله نوری‌همدانی: راه نفوذ دشمن در کشور با بصیرت و هوشیاری مسدود شود
به گزارش قم نگار، آیت‌الله نوری همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه با تعبیرات گوناگون خود به تفقه در قرآن اشاره کرده است، اظهار داشت: کسی که به قرآن دل ببندد، از دل او مطالب فقهی فراوانی حاصل می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همه زندگی و حرکات خود را برپایه قرآن قرار داده بود گفت: متاسفانه در طول تاریخ هرگاه جامعه از قرآن منحرف شد امور از دست خارج شد و انحرافات در جامعه بیشتر شد.

وی با بیان اینکه باید در قرآن تفقه کرد بیان کرد: تفقه بهایی برای هر گران بها است و امام معصوم (ع) در این مورد بسیار اشاره کرده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه ۵۰ نفر از سیاسیون جهان هر یک از یک زاویه انقلاب اسلامی ایران و اقدام امام خمینی (ره) را مورد مطالعه قرار داده و کتاب ثوره الفقیه و دولته را نگارش کردند گفت: در این کتاب آمده است که امام (ره) در برابر قدرت‌ها قیام کرد و جلو آمد، عجیب است که او یک فرمانده نظامی نبود. به تنهایی به جنگ کل مستکبران دنیا آمد و هیچوقت نرم نشد کلمات او در قلوب مردم جا پیدا می‌کرد و هیچ وقت توقفی نکرد. او یک عالم و مرجع تقلید فقیه بود.

آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید زمان خود را به خوبی بشناسیم خاطر نشان کرد: عاقل باید شناخت کامل از زمان خود داشته باشد و در راستای شناخت زمان گام بردارد.

وی با بیان اینکه ما در زمان خاصی واقع شده‌ایم بیان کرد: باید ببینیم استکبار و استبداد با مسلمانان چه کرده است. باید دشمنان و نقش آن‌ها را بشناسیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه جنگ سخت زمانی میدان‌داری زیادی می‌کرد اما امروز بیشتر جنگ نرم میدان‌دار است تصریح کرد: در جنگ سخت شمشیر و موشک لازم است اما جنگ نرم نیازمند بصیرت است. آلات و ابزار در جنگ نرم هوشیاری و بصیرت است. باید هوشیار باشیم و بینایی کامل داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در احادیث در مورد علما آمده که علمای شیعه مرزدارانی هستند که اجازه نمی‌دهند تابعان ابلیس میان مسلمانان نفوذ کنند گفت: در جنگ نرم هم مرز‌هایی وجود دارد؛ در آن طرف فرهنگ و سیاست و فکر آن‌ها وجود دارد که علما باید این مرز‌ها را بشناسند و از نفوذ فرهنگ و اقتصاد و سیاست آن‌ها در کشور جلوگیری کنند. باید نفوذ دشمنان را بشناسیم چون بعد از بیداری اسلام دشمنان در کمین ما هستند

آیت الله نوری همدانی با اشاره به موضوع برجام و توافق انجام شده خاطر نشان کرد: توافقی انجام شده است اما باید هوشیاری و بیداری خود را حفظ کنیم. همه باید بیدار باشیم تا جلو نفوذ دشمن را گرفته و از منافع خود حفاظت کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcexz8x.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما