يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : 50091
منبع : خبرگزاری فارس

پخش بیش از ۲۷ هزار دقیقه از برنامه حرم حضرت معصومه(س) در رسانه ملی

قم نيوز : قم نيوز: مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: با توجه به ارتباط‌گیری و هماهنگی انجام شده، در هر روز از ماه مبارک رمضان، بیش از ۹۰۰ دقیقه برنامه از حرم مطهر در شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی پخش شد که این عدد نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.
پخش بیش از ۲۷ هزار دقیقه از برنامه حرم حضرت معصومه(س) در رسانه ملی
پخش بیش از ۲۷ هزار دقیقه از برنامه حرم حضرت معصومه(س) در رسانه ملی
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام جواد بهشتی پور،‌ در تشریح برنامه های این مدیریت در رمضان المبارک امسال گفت: برنامه سحرگهان حرم در سحرگاه های ماه مبارک، میزبان لحظات معنوی شب‌زنده‌داران ماه ضیافت الهی بود که این  ویژه برنامه به صورت هم‌زمان از شبکه سه سیما و شبکه استانی نور پخش می شد.

وی با اشاره به برگزاری آیین ترتیل خوانی قرآن کریم ویژه نوجوانان با عنوان ترنم باران در حرم مطهر گفت: آیین ترتیل خوانی به ابتکار و عنایت ویژه تولیت آستان مقدس، هفتمین سال اجرای خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. این برنامه، روزانه باحضور هزار 500 نفر نوجوان دختر و پسر در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شد که از شبکه 2 سیما، شبکه امید و شبکه استانی نور و همچنین شبکه‌های برون‌مرزی، پخش می شد.

مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس افزود: مفاهیم قرآنی، بیان نکات اخلاقی و معارفی، آموزش قرآن، اجرای مسابقه و تلاوت نیم جز از کلام وحی توسط مرتلین نوجوان، تقدیر از نوجوانان موفق در حوزه‌های قرآنی، علمی، هنری، ادبی، ورزشی و همچنین تقدیر از فرزندان عزیز شهدای مدافع حرم عناوین برنامه ترنم باران بود.

وی انعکاس گسترده رسانه ای سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و بیان نکات تفسیری توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم و برنامه‌های ظهرگاهی حرم مطهر را از دیگر برنامه های مدیریت روابط عمومی آستان مقدس برشمرد.
حجت الاسلام بهشتی پور افزود: آیین ترتیل خوانی قرآن کریم با 27 سال سابقه اجرا، اولین و بزرگ‌ترین آیین ترتیل خوانی قرآن کریم که روزانه میلیون‌ها نفر از طریق رسانه ملی در کشورهای مختلف همراه این برنامه معنوی بودند اقدامی بزرگ از سوی آستان مقدس کریمه اهل بیت است. این برنامه به یک نهضت جهانی ترتیل خوانی تبدیل‌شده که در این میان، همراهی و همکاری شبکه استانی نور، شبکه سه سیما، شبکه‌های برون‌مرزی و شبکه‌های رادیویی به ویژه رادیو معارف و رادیو قم نقش بسزایی داشت.
وی اجرای برنامه مناجات شبانگاهی، جشن‌های خانوادگی ضیافت، ویژه‌برنامه‌های میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام و همایش حامیان حضرت رسول در سالروز رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها را از دیگر برنامه‌های مدیریت روابط عمومی و تبلیغات عنوان کرد.

* برپایی شش مجموعه نمایشگاهی
مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به برپایی شش مجموعه نمایشگاهی در حرم مطهر ادامه داد: از دیگر برنامه های این مدیریت، برگزاری مراسم شب‌های نورانی قدر در شبستان امام خمینی(ره) بودکه با پخش برنامه از شبکه‌های دو، شما، نور، جام جم، امید، رادیو معارف و شبکه‌های برون‌مرزی همراه شد.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب و همچنین فضای مجازی از سوی مدیریت روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس در عرصه اطلاع‌رسانی گفت: با توجه به ارتباط‌گیری و هماهنگی انجام شده، در هر روز از ماه مبارک رمضان، بیش از 900 دقیقه برنامه از حرم مطهر در شبکه‌های استانی، ملی و بین‌المللی پخش شد که این عدد نسبت به سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

* انعکاس گسترده ویژه برنامه ها در خبرگزاری ها و روزنامه ها
مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس به انعکاس و بازنشر برنامه های آستان مقدس در بیش از هزار صفحه از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و نشریات، در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: جا دارد از اصحاب رسانه، عکاسان و خبرنگاران و مسئولان مربوطه به‌طور ویژه تشکر گردد.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات مدیریت روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس انجام 146 مصاحبه رادیویی و تلویزیونی، خبر و گزارش با هدف اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و تولید طراحی و بارگذاری 907 مورد محتوا در فضای مجازی (شامل: تلگرام، آپارات و اینستاگرام) بود که بیشترین بازدید متعلق به بیان نکات تفسیری استاد حاج ابوالقاسم بوده با 173 هزار بازدید در شبکه اجتماعی تلگرام بود.


* برگزاری مسابقات پیامکی با بیش از 200 هزار مخاطب
حجت الاسلام بهشتی پور افزود: در ایام ماه مبارک رمضان، مسابقات پیامکی در سطح ملی با بیش از 200 هزار مخاطب، با عنوان مسابقه «ترنم وحی» از بیانات نکات تفسیری استاد حاج ابوالقاسم و «ترنم باران» ترتیل خوانی نوجوانان با همراهی شبکه‌های استانی، شبکه دو و شبکه سه صدا و سیما برگزار شد.
وی درباره دیگر فعالیت های مدیریت روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس در ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری نشست خبری باحضور گسترده اصحاب رسانه و معاونین آستان مقدس قبل از ماه مبارک، باهدف تشریح برنامه‌ها، ميزباني و ارائه خدمات تخصصی به بیش از 18 هزار و پانصد نفر از زائران غیر ایرانی و توریست‌های غیرمسلمان از 91 کشور (بیشترین آمار از کشورهای فرانسه، آلمان، ايتاليا، اسپانیا و هلند می باشد)، تأمین و ضبط 39 هزار دقیقه صوت و 2 هزار دقیقه تصویربرداری از برنامه‌های آستان مقدس و طراحی و تولید بروشور، پوستر، بنر باهدف اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و نشر محتوای ترویجی و معارفی در آستان مقدس و شهر مقدس قم و فضاسازی جهت اجرای بهتر برنامه‌ها از جمله این فعالیت های می باشد.

* ساخت بیش از 100 مجموعه رسانه ای
مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس خاطرنشان ساخت: 107 مجموعه رسانه‌ای شامل: فیلم کوتاه، کلیپ، مستند، تیزر، زیرنویس و سیمای کریمه با موضوعات قرآنی، تبلیغی، معارفی، ترویج فرهنگ افطاری ساده، عملکرد بخش‌های مختلف آستان و دیگر برنامه ها جهت پخش از شبکه‌های مختلف ساخته شد و در فضای مجازی نیز منتشر شد.
انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcez78n.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما