يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 29031
قم نیوز گزارش می‌دهد؛

نگاهی بر عملکرد تیم فوتبال صبای قم برابر تراکتورسازی‌‌‌

قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتبال صبای قم با شکست برابر تراکتورسازی به روند ناکامی‌های سریالی خود در نیم فصل دوم لیگ بر‌تر ادامه داد تا موقعیت خود را در خطر ببیند.
نگاهی بر عملکرد تیم فوتبال صبای قم برابر تراکتورسازی‌‌‌
به گزارش قم نیوز، صبا در هفته بیستم لیگ بر‌تر فوتبال در قم از تیم تراکتورسازی تبریز پذیرایی کرد و در ‌‌نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به این تیم تبریزی باخت تا در حسرت برد باقی بماند.

صبا که پس از خروج صمد مرفاوی در این تیم در نیم فصل دوم رنگ برد را ندیده است حالا در ۵ مسابقه آغازین نیم فصل دوم در هر ۲ بازی خارج از خانه باخته، در ۲ بازی خانگی مساوی کرده و یک بازی دیگر خود در خانه را واگذار کرده است.

صبا در بازی با ذوب آهن بدون سرمربی و با کادر کمک مربیان خود به مصاف ذوب آهن رفت و بازنده شد و سپس با حضور مهدی تارتار در این تیم، در نخستین بازی با سرمربی سابق گسترش فولاد در قم برابر ملوان با گلی دیرهنگام برد را با مساوی عوض کرد.

پس از تعطیلات بلند مدت تیم‌های لیگ برتری، بسیار از تیم‌ها دست به خانه تکانی زدند که صبا هم از این قاعده مستثنی نبود به ویژه اینکه صبا در نیم فصل چند بازیکن اصلی خود را از دست داده بود و چند نیروی موثر این تیم نیز زمزمه جدایی سر داده بودند.

با سپری شدن مدت تعطیلات، صبا در قم با پدیده روبرو شد و نتوانست برابر این تیم نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برسد و سپس در مسجد سلیمان با یک گل به این تیم فانوس به دست باخت و سپس در قم نیز برابر تراکتورسازی بازنده شد.

نگاهی به کارنامه مهدی تارتار در این ۳ بازی نشان می‌دهد وی در نتیجه گیری موفق عمل نکرده اما واقعیت این است که شرایط فنی و کیفی صبا نسبت به نیم فصل نخست، زمین تا آسمان تفاوت دارد و از دست رفتن مهره‌های تاثیرگذار صبا بر کار این تیم به وضوح روشن است.

بازی با تراکتورسازی، خوب یا بد؟

صبا در بازی با تراکتورسازی در روزی که همه از تارتار انتظار برد داشتند بازنده شد اما نمایش صبا در این مسابقه جز در ۲۰ دقیقه ابتدای بازی قابل دفاع است.

صبا برابر تراکتورسازی از گل‌های بدی که دریافت کرد ضربه خورد و اگر بی‌خیالی مدافعان این تیم در نیمه نخست نبود و هوشیاری بیشتری از بازیکنان صبا به چشم می‌خورد، صبا حداقل می‌توانست بدون گل خورده میدان را ترک کند.

غیبت روزبه چشمی مدافع تنومند و جوان صبا به در خط دفاعی صبا به تنهایی یک تیم است نقش پررنگی در شکست صبا داشت و اگر چشمی این بازی را از دست نمی‌داد بعید به نظر می‌رسید تراکتورسازی در بازی با صبا این چنین آسان بتواند دروازه صبا را تهدید کند.

صبا در بخش دفاعی روزی پراشتباه را پشت سر گذاشت و گل‌های بدی که مهرداد طهماسبی دریافت کرد مزید بر علت شد تا صبا بدون امتیاز زمین را ترک کند اما در نیمه پر لیوان، آن‌ها تیمی قابل احترام در بخش هجومی بودند.

شاید حضور یک مارکو یا احمد حسن‌زاده آماده می‌توانست تراکتور را با شکست بدرقه کند اما در روزی که صبا بدون کاظمیان، جلال علیمحمدی و البته روز به چشمی بازی خوبی انجام داد عدم وجود یک مهاجم ششدانگ در جمع صبایی‌ها، نشان داد این تیم به یک مهاجم گلزن نیاز مبرمی داشته است.

نقش حسین بادامکی و ایوب کلانتری در بازی با تراکتورسازی نقشی پررنگ برای صبا بود چه در مورد بادامکی که ۲ گل به ثمر رساند و چه در مورد ایوب کلانتری که پس از مدت‌ها در ترکیب اصلی صبا به کار گرفته شد و پرتلاش و با انگیزه نشان داد.

شاید ضربه چیپ حسین بادامکی بسیاری از هواداران فوتبال را به یاد گلی بیندازد که وی با پرسپولیس قطبی، در تهران وارد دروازه استقلال اهواز کرد و ۳ امتیاز برای پرسپولیس به ارمغان آورد اما چیپ دیدنی بادامکی به عیسی اندوی بر خلاف گل برای پرسپولیس، امتیازی برای صبا نداشت.

خط میانی صبا بدون حضور جلال علیمحمدی نمره قبولی گرفت و علاوه بر بازی خوب کلانتری و بادامکی، باید به حضور درخشان ابوالفضل ابراهیمی اشاره کرد که نشان داد وی بتدریج و با حرکتی آهسته و پیوسته در حال نزدیک شدن به روزهای اوج است.

بدون شک ترکیب این ۳ بازیکن باتجربه و موثر در کنار جلال علیمحمدی جوان، می‌تواند خط میانی صبا را به یکی از بهترین‌های لیگ بر‌تر نزدیک کند و با توجه به شرایط موجود در صبا بعید نیست روزهای خوب صبا همین روز‌ها از راه برسد.

در روزهایی که بی‌پولی، این درد همیشه صبا به دلیل اثرگذار بودنش بر نقل و انتقالات صبا در نیم فصل خود را به وضوح نشان می‌دهد تارتار مجبور است با داشته‌هایش بسازد و این داشته‌ها در خط حمله صبا بیش از هر نقطه دیگری توی ذوق می‌زند.

با نگاهی منصفانه و واقع بینانه‌تر به نظر می‌رسد صبا جز در خط حمله در سایر پست‌ها مشکل خاصی ندارد و اگر مهرداد طهماسبی به روزهای اوجش برگردد و مهاجمان صبا نیز در شرایط خوب خود قرار گیرد وضعیت صبا از این رو به آن رو می‌شود.

در این میان باید به افت شدید مهرداد طهماسبی اشاره کرد گرچه وی در تمرینات دروازه بانی کم اشتباه و مطمئن نشان داده اما در مسابقات اخیر صبا گل‌های بدی دریافت کرده و به نظر می‌رسد کادر فنی صبا برای وارد کردن شوک به طهماسبی باید به میلاد فراهانی نیز فرصت دهند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcez78w.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما