?>?> از نقض شروط 9 گانه رهبرانقلاب در برجام تا ادعاي کذب هماهنگي جزئيات مذاكرات با رهبري تفاوت فاحش عملكرد دولت در برجام با خطوط قرمز نظام + جدول ش | قم نیوز
قم نيوز : قم نیوز: رهبرانقلاب بارها در سخنان خود از عدم دخالت در جزئيات مذاكرات و ترسيم خطوط اصلي آن اشاره نموده اند. خطوط قرمزي كه مهمترين آن شروط نه گانه پذيرش برجام توسط ايشان بود و همانطور كه مشاهده می شود بسیاری از آنان در همان ابتداي اجراي توافق توسط دولت رعايت نگرديده است.
از نقض شروط 9 گانه رهبرانقلاب در برجام تا ادعاي کذب هماهنگي جزئيات مذاكرات با رهبري /تفاوت فاحش عملكرد دولت در برجام با خطوط قرمز نظام + جدول ش
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام حسن روحاني از همان ابتدا با وعده حل مسئله هسته اي از طريق مذاكره با آمريكا پاي به عرصه انتخابات گذاشت و پس از پيروزي در انتخابات تمام تمركز خود را بر مذاكرات هسته اي معطوف كرد. مذاكراتي كه همواره با نگاه خوشبينانه دولت همراه بود و دولتمردان نيز همواره حل تمام مشكلات كشور را منوط به نتيجه گرفتن آن ميدانستند تا جاييكه حتي مسائلي همچون آب خوردن، ازدواج جوانان، محيط زيست و ... هم به حصول توافق هسته اي گره زده شد.

با اين وجود برجام با تمام خلل و فرج آن و همچنين عدم رعايت خطوط ترسيم شده توسط رهبرانقلاب، مورد تصويب شوراي عالي امنيت ملي و مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت و رهبرانقلاب نيز پذيرش آن را منوط به رعايت ٩ شرط دانستند تا با رعايت آنان از خسارات احتمالي برجام جلوگيري نمود.

در ادامه و با آغاز رسمي برجام و عملكرد متقلبانه طرف هاي مقابل علي الخصوص امريكا و اعمال تحريم هاي مختلف به بهانه هايي همچون برنامه هاي موشكي و حقوق بشر، كارشناسان معتقد به نقض برجام طبق شروط نه گانه رهبرانقلاب بودند. اما دولت كماكان اعتقادي به نقض برجام نداشت و در مقابل بدعهدي هاي امريكايي ها از اهرمي به نام فشار ايميلي استفاده مي نمود.

حال و با گذشت كمتر از يكسال از آعاز رسمي برجام، آمريكا بارديگر دست به نقض عهدي ديگر زده و اقدام به تمديد ده ساله قانون ايسا نمود. اقدامي كه باعث شد تا اين بار دولتمردان نيز به نقض برجام توسط امريكا اذعان كنند و ديگر خبري از توجيه عهدشكني هاي طرف مقابل به چشم نيامد.

با نقض رسمي برجام و پايان زودهنگام و نافرجام آن، حسن روحاني در سخناني در دانشگاه تهران از رعايت تمامي خطوط قرمز در مذاكرات و همچنين هماهنگي جزء به جزء توافق هسته اي با رهبر انقلاب خبر داد.

اين اظهارات در حالي بيان شد كه رهبرانقلاب بارها در سخنان خود از عدم دخالت در جزئيات مذاكرات و ترسيم خطوط اصلي آن اشاره نموده اند. خطوط قرمزي كه مهمترين آن شروط نه گانه پذيرش برجام توسط ايشان بود و همانطور كه مشاهده می شود بسیاری از آنان در همان ابتداي اجراي توافق توسط دولت رعايت نگرديد كه حاكي از آنست برجام اجرا شده توسط دولت با شروط و ملاحظات رهبر انقلاب فاصله فراواني داشته و دولت نمی تواند با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و خسارات برجام به کشور و هزینه های تحمیلی اجرای این توافق خسارت بار از پاسخگویی به افکار عمومی فرار کند.

خبرنگار سیاسی پايگاه ٥٩٨ در جدولي به مقايسه برخي از شروط نه گانه رهبرانقلاب و نحوه عملكرد دولت اين خصوص پرداخته است كه به نظر بينندگان محترم مي رسد.

 

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceze8e.jh8ewi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما