چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 45411
منبع : پایگاه خبری پلیس

اهميت اطلاع رساني به موقع در افزايش آگاهي جامعه و پيشگيري از بروز شايعات

قم نيوز : قم نیوز: جانشين فرماندهي انتظامي استان در بازديد از معاونت اجتماعي استان و تحريريه خبر مرکز اطلاع رساني گفت: اطلاع رساني و خبررساني به موقع در ارتقاي آگاهي جامعه و پيشگيري از بروز شايعات و اخبار ناصحيح و به تبع آن در تنوير افکار عمومي جامعه مهم و ضروري است.
اهميت اطلاع رساني به موقع در افزايش آگاهي جامعه و پيشگيري از بروز شايعات
به گزارش قم نیوز،  سرهنگ" حميدرضا اسدي " نقش غير قابل انکار اطلاع رساني در پيشگيري از وقوع جرم را يادآور شد و تاکيد کرد: آگاه کردن افراد جامعه از اخبار و حوادث انتظامي به سبب افزايش احساس امنيت در جامعه از ارکان مهم پيشگيري از وقوع جرم در جامعه است،پيشگيري اجتماعي بر پيشگيري انتظامي مقدم است و پليس استان با تکيه بر پيشگيري اجتماعي در کاهش جرايم، موفق بوده است.

وي افزود: امر به معروف و نهي از منكر از فرايض اساسي و موثر در زمينه غناي فرهنگي براي برقراري نظم اجتماعي و نقش عمده اي در حوزه امنيت اخلاقي در جامعه دارد، نهادينه سازي امر به معروف و نهي از منكر از مطلوب ترين روش ها براي استحكام فرهنگ اسلامي ،در جامعه اي است كه در آن با استفاده از ابزارها و شبكه هاي اجتماعي براي تزلزل پايه هاي ايماني و اعتقادات دروني ايفاي نقش مي كند .

جانشين فرماندهي انتظامي استان گفت: دشمن از طريق جنگ نرم در صدد است با جذابيت بخشي و پر رنگ کردن برنامه هاي خود در شبكه هاي اجتماعي در فرهنگ خانواده ايراني نفوذ كرده و با ايجاد شكاف و فاصله با فرهنگ اصيل اسلامي به خواسته اي خود جامه عمل بپوشاند.

اين مقام انتظامي افزود: براي پيشگيري از تاثيرات و هجمه دشمنان در زمينه فرهنگي از طريق اقدامات فرهنگي و آموزشي متناسب با زمان و نياز هاي جامعه به شيوه هاي جذاب و متنوع از نفوذ دشمن و تاثير برنامه هاي آنان جلوگيري کرده و سدي محكم در مقابل هجمه فرهنگي ساخته است.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم با اشاره اهميت حجاب و عفاف اضافه کرد: حجاب و عفاف از موارد و مسائل مهم و مورد بحث در جامعه و يكي از دغدغه هاي مردم و مسئولان بوده و لازم است با احساس مسئوليت دستگاه ها و نهاد هاي متولي فرهنگ با ترويج فرهنگ حجاب و عفاف چهره جامعه را به شكل جامعه اسلامي مبدل ساخت .

سرهنگ اسدي خاطر نشان کرد :براي پيشگيري از گسست و تمايز نسلي كه از پديده هاي جديد است همسو سازي برنامه ها در تعامل و همكاري نهادها و سازمان هاي متولي فرهنگ با ايجاد برنامه هاي متنوع و جذاب و ترويج فرهنگ حجاب و عفاف متقابل با اقدامات نرم فرهنگي دشمنان لازم مي باشد .

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceze8e.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما