جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 33441
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران

بصیرت و ولایت‌مداری حضرت عباس (ع) الگوی جامعه اسلامی باشد

قم نيوز : قم نگار: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به مقام بالای حضرت ابوالفضل (ع) گفت: دو عامل سبب شده تا حضرت عباس (ع) جایگاه ویژه‌ای داشته باشد یکی بصیرت مثال زدنی ایشان و دیگری ولایت مداری حضرت عباس (ع) است که باید الگوی جامعه اسلامی باشد.
بصیرت و ولایت‌مداری حضرت عباس (ع) الگوی جامعه اسلامی باشد
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی با اشاره به فرا رسیدن تاسوعای حسینی و لزوم درس گرفتن از ولایت مداری حضرت ابوالفضل (ع) اظهار داشت: حضرت‌ ام البنین (س) و فرزند ایشان حضرت ابوالفضل (ع) در زمینه ولایت‌مداری و بصیرت نمونه بودند و الگویی برای همه شیعیان هستند، محور ولایت‌مداری حضرت عباس (ع) الگوی نمونه‌ای برای جامعه ما است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: هنگامی که امام حسین (ع) از مدینه خارج شد تا به سمت کربلا برود خیلی از افراد از ایشان خواستند که به این سفر نرود اما حضرت‌ام البنین (س) به فرزندان خود گفت که امام حسین (ع) را تنها نگذارند و ایشان را تا آخر همراهی کنند.

حاجی صادقی با تاکید بر لزوم تبعیت بی چون و چرا از ولی فقیه عنوان کرد: حضرت عباس (ع) در ولایت مداری استقامت داشت و اصرار داشت که بر اساس گفتار امام حسین (ع) حرکت کند و بدون هیچ سوالی از برادر خود اباعبدالله (ع) تبعیت کرد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به مقام و جایگاه بی نظیر حضرت ابوالفضل (ع) نزد اهل بیت (ع) افزود: دو عامل سبب شده تا حضرت عباس (ع) جایگاه ویژه‌ای داشته باشد یکی بصیرت مثال زدنی ایشان و دیگری ولایت مداری حضرت عباس (ع) است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حضرت عباس (ع) در زمینه بصیرت زبان زد خاص و عام بود عنوان کرد: حضرت عباس (ع) به خوبی می‌دانست که چه زمانی چه تصمیمی را بگیرد و حق و باطل را به خوبی تشخیص می‌داد.

وی با اشاره به مقام بالای حضرت ابوالفضل (ع) گفت: دو عامل سبب شده تا حضرت عباس (ع) جایگاه ویژه‌ای داشته باشد یکی بصیرت مثال زدنی ایشان و دیگری ولایت مداری حضرت عباس (ع) است که باید الگوی جامعه اسلامی باشد.

حاجی صادقی با اشاره به الگو بودن حضرت عباس (ع) در زمینه ولایت مداری تصریح کرد: ما باید از حضرت ابوالفضل (ع) درس ولایت‌مداری را یاد بگیریم تا با حرکت در مسیر ولایت فقیه و تبعیت از مقام معظم رهبری در صراط مستقیم باقی بمانیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری حضرت ابوالفضل (ع) بیان کرد: حضرت عباس (ع) نسبت به بقیه شهدای کربلا مقام بالاتری دارند که علت آن جایگاه رفیعی است که خداوند به ایشان عطا کرده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdceze8x.jh8xei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما