سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 35511
حجت الاسلام مصلحی:

۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه در ضعف مدیریتی دارد

قم نيوز : قم نگار: وزیر سابق اطلاعات گفت: بیش از ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه در ضعف مدیریتی دارد نه تحریم.
۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه در ضعف مدیریتی دارد
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام حیدر مصلحی ظهر سه‌شنبه در گردهمایی طلاب و دانشجویان تحت پوش کمیته امداد امام خمینی(ره) که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) تنها ارگانی نیست که سرپرستی عده‌ای را برعهده بگیرد بلکه یک مجموعه و حرکت فرهنگی است.

وی با بیان اینکه امام راحل این مجموعه را بر اساس اسلام ناب تشکیل داده است، گفت: اسلام ناب از نظر امام خمینی(ره) اسلام پابرهنگان و دردمندان است.

مشاور رئیس کمیته امداد در امور فرهنگی با اشاره به اینکه بنیانگذار انقلاب، اسلام اشرافی‌گری و ابوسفیانی را اسلام آمریکایی می‌دانستند، افزود: آنچه آل سعود از اسلام ناب به نمایش گذاشته است غلط است.

وی تصریح کرد: امام راحل کمیته امداد را تشکیل دادند تا در این مجموعه توسعه اسلام و فعالیت‌های فرهنگی اسلام انتشار یابد.

کمیته امداد مجموعه‌ای با شاکله فرهنگی
حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه باید کمیته امداد را مجموعه‌ای با شاکله فرهنگی در نظر بگیریم، ادامه داد: همه ما باید فعال فرهنگی در راستای اسلام ناب باشیم و مجموعه کمیته را در این مسیر یاری نماییم و اهداف امام و رهبری را به پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام سه هدف، تشکیل انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و زمینه سازی برای ظهور را مدنظر داشتند، گفت: اکنون این سه هدف محقق و در حال تحقق است.

وزیر سابق اطلاعات به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپا اشاره کرد و ابراز داشت: این نامه موجب وحشت مستبکران شده است و در حال نقشه کشیدن هستند که جلوی تأثیرگذاری آن را بگیرند ولی موفق نمی‌شوند هیچ اقدامی انجام دهند.

وی گفت: وحشت استکبار این است که با وجود اسلام هراسی که به راه انداخته است اما روز به روز مسلمانان افزایش و اندیشمندان آن‌ها به اسلام روی می‌آورند.

حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: کمیته امداد باید یک مجموعه‌ای اثرگذار در فرهنگ جامعه و اسلام باشد و این چهره را از خود به نمایش بگذارد.

وی افزود: یکی از اقداماتی که شما طلبه‌های جوان باید انجام دهید این است تا مطالبات امام و رهبری را اجرایی کنید، در حرکت‌های جهادی شرکت و از ظرفیت‌هایی که کمیته در اختیارتان قرار می‌دهد کمال استفاده را ببرید.

مشاور رئیس کمیته امداد در امور فرهنگی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به الگویی برای دیگر کشور‌های اسلامی تبدیل شده است، گفت: استکبار تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا جلوی موفقیت‌های نظام را بگیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود بار‌ها به موضوع نفوذ اشاره کرده‌اند چرا که این مسئله بسیار حائز اهمیت است و نفوذ جریانی می‌تواند در مسائلی چون انتخابات فضاسازی در جامعه ایجاد کند تا به هدف خود دست یابد.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه عمده نفوذ در دستگاه دیپلماسی و تصمیم‌گیری کشور رخ می‌دهد، گفت: در فتنه ۸۸ نمونه‌ای از نفوذ رخ داده بود که جریان صیانت از آرا را به راه انداخته بودند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: به تحقیق عرض می‌کنم که بیش از ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ریشه در ضعف مدیریتی دارد نه تحریم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcezn8x.jh8nzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما