پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 42991
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
به همت مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی(ره)؛

نشست علمی نگاهی به کتاب « مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه » آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: به همت مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی(ره) نشست علمی نگاهی به کتاب « مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه » و آیین رونمایی از کتاب « فروغ معرفت » شرحی بر مصباح الهدایه حضرت امام (ره) در دفتر نمایندگی این موسسه در قم آغاز شد.
نشست علمی نگاهی به کتاب « مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه » آغاز شد
به گزارش قم نیوز، نشست علمی نگاهی به کتاب « مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه » حضرت امام خمینی(س)، همراه با رونمایی از کتاب « فروغ معرفت » شرحی بر مصباح الهدایه تالیف حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله یزدان پناه، از سوی نمایندگی قم موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) صبح امروز آغاز شد.

در این نشست که کماکان در حال برگزاری می باشد، سرکار خانم دکتر طباطبایی، آیت الله عباسعلی روحانی و حجج اسلام یزدان پناه و غفوریان سخنرانی خواهند داشت.

لازم به ذکر است: کتاب « مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه » حاوی «دستورالعمل‌های اخلاقی» در دو حوزه فردی و اجتماعی است.

نویسنده که طهارت باطنی، وارستگی اخلاقی، ایجاد معنویت و تحریک به حرکت به سوی سیر و سلوک خوانندگان خود را در این اثر دنبال می‌‌کند، به موضوعاتی از جمله؛" لقاء الله در قرآن و دعاهای وارد شده از سوی معصومین(ع) منظور از شناخت نفس، محبت الهی، مراحل کشف و شهود، مراتب توبه و آثار آن، محاسبه هنگام خواب، شب‌زنده‌داری، اعتراف به گناه، مرگ، وحدانیت الهی، سخنی از امام خمینی پیرامون کتاب لقاء الله ، سخنی عارفانه از فیض کاشانی و بررسی چند روایت اخلاقی" اشاره می کند.

انتهای پیام /135
https://qomnews.ir/vdcezo8e.jh8woi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما