پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 37951
منبع : پایگاه راهبردی خبری نکته آنلاین

برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر ناشناخته ها

قم نيوز : قم نیوز: در حالی که زمان زیادی تا برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب باقی نمانده است، تغییر محل برگزاری نمایشگاه از مصلی امام خمینی(ره) به شهر آفتاب بیم و امید های زیادی به وجود آورده است.
برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر ناشناخته ها
به گزارش قم نیوز، یکی از مباحثی که همواره از سوی کارشناسان و اهالی رسانه مطرح می‌شد، بحث جابجایی نمایشگاه از یک مکان موقت به جایی بود که ویژگی‌های یک نمایشگاه بین‌المللی را داشته باشد.

این اتفاق در بیست و نهمین دوره نمایشگاه رخ داده و حالا بعد از مذاکرات انجام شده، قرار است که سال جاری نمایشگاه کتاب در مجموعه‌ای تازه‌ ساخت با عنوان شهر آفتاب برگزار شود.

این جابجایی نگرانی هایی را برای ناشران و بازدید کنندگان به وجود آورده است.

بسیاری از ناشران گمان می‌کنند با این انتقال، ممکن است آن شرایطی که در گذشته برایشان طی 10 روز فراهم می‌شد، از دست برود.

یکی از عمده نگرانی‌های موجود، ریزش مخاطب است. نمایشگاه کتاب تهران سال‌هاست که ساختاری نمایشگاهی دارد، نمایشگاهی که ساخته شده تا مخاطبان با حضور در آن به خرید کتاب مورد نظر خود بپردازند.

 در سال‌‌‌های نیز تنها دلخوشی ناشران برای حضور در این نمایشگاه، جنبه فروش آن بوده است. حال انتقال نمایشگاه درست در روزگاری رخ داده است که کتاب بیش از گذشته درد افراد این جامعه نیست و ایام رونق به سر آمده است.

طبیعی است که در چنین شرایطی نگرانی برای ناشران، به خصوص آنهایی که کمتر شناخته شده هستند، برای فروش آثار وجود داشته باشد، اما هنگامی که پای صحبت ناشران معروف‌تر می‌نشنیم، اوضاع فرقی نمی‌کند و آنها نیز چنین نگرانی هایی دارند.

دغدغه‌های دیگری نیز برای اهالی نشر در این زمینه وجود امنیت محیط آن است. گمان اولیه این است که نمایشگاه در خارج از فضای شهری برگزار می‌شود و امکان دارد از این نظر برای بخشی از مخاطبان مانند خانواده‌ها مناسب نباشد.

با وجود همه این نگرانی‌ها و دغدغه‌ها به نظر می‌رسد انتقال نمایشگاه از مصلی به مکانی که به منظور برگزاری نمایشگاه احداث شده ، امری مبارک در عرصه فرهنگی کشور است که از آن می‌توان جهت ارتقای کیفی نمایشگاه در دوره‌های آتی بهره برد.

شرایط حاضر می‌تواند نقطه آغازی برای این نمایشگاه باشد و تجربه ی متفاوتی را دنبال کند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcezo8x.jh8fni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما