قم نيوز : قم نگار: در حالیکه سازمان غذا و دارو قصد داشت با اعلام نام یک نوشابه انرژی‌زا که فاقد مجوزهای بهداشتی و شرعی بود، به هموطنان در رابطه با عدم استفاده از آن هشدار دهد، اما دانسته یا ندانسته یک برند با سابقه و دارای مجوز را تخریب کرد.
بی تدبیری سازمان غذا و دارو دولت تدبیر در تخریب برند‌ها/ تخریب برند یا اطلاع رسانی به مردم
به گزارش قم نگار، هنوز مدت زیادی از ماجرای آب‌های معدنی و نام بردن از آب معدنی دماوند به عنوان یک نمونه دارای مشکل توسط رئیس سازمان غذا و دارو نمی گذرد که اینبار هم یک نام یک برند دیگر از سوی این سازمان مورد هدف قرار گرفت.

در حالیکه خود رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگویی که با فارس انجام داده بود، نسبت به تخریب برند دماوند گفته بود که می‌داند این اتفاق رخ داده است.

وی اما در مورد علت اعلام نام این برند، گفته بود که فکر می‌کنم خودشان مقصر بودند و در حالیکه ما اصراری به اعلام نام نداریم، این تخلف خودشان و اصرار بر تخلف بود که موجب شد ما نام ببریم. البته آنها مدعی هستند که متوجه دستورات نبوده‌اند.

اما بعد از گذشت بیش از یک ماه از این اتفاق و تخریب برند دماوند توسط مسئولان سازمان غذا و دارو، یک اتفاق عجیب‌تر رخ داد و نوشابه انرژی‌زای Red Bull غیر مجاز اعلام شد.

در خبری که ابتدا در این مورد منتشر شده از قول بهروز جنت، رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو آمده بود که «نوشابه انرژی زای Red Bull مجوز ندارد و بهداشت محیط و نیروی محترم انتظامی در چارچوب وظایف خود حتما به وجود محصولات تقلبی و قاچاق در سطح عرضه خواهند پرداخت.»

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار سایت سازمان غذا و دارو که آیا در برخی فروشگاه‌های سطح شهر فراورده نوشیدنی رد بول حاوی اسپرم گاو بفروش می‌رسد، گفت: سازمان غذا و دارو به هیچ وجه برای این محصول و دیگر محصولاتی که از نظر بهداشتی و شرعی شبهه ناک هستند مجوزی صادر نکرده و نخواهد نمود.

در حالیکه در مصاحبه بهروز جنت هیچ اشاره‌ای به ردبول تقلبی و اصل نشده بود، و حتی مسئولان سازمان غذا و دارو در گفت‌گو با رادیو نیز سیاست وزارت بهداشت را برخورد با نوشابه‌های انرژی زا عنوان کرده بودند، ناگهان هدایت حسینی، مدیرکل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو خبر داد که ردبول اتریشی هیچ مشکلی ندارد و این نوع تایلندی آن است که دارای مشکل است و به صورت قاچاق وارد می‌شود.

هدایت حسینی که بار دیگر با سایت سازمان غذا و دارو گفت‌وگو کرده بود، گفت: نوع اتریشی این برند دارای پروانه بهداشتی ورود معتبر بوده و از سال ۱۳۸۴ ثبت شده است و با محتویات آب، شکر، تورین، کافئین، اینوزیتون و گلوکونودلتا لاکتون با ضابطه‌های جدید نوشیدنی انرژی زا کاملا منطبق است و استفاده منطقی از آن مانعی ندارد.

وی در ادامه با برشمردن مصداق‌های انواع اصیل این نوشابه انرژی زا تصریح نمود: برچسب اصالت و برچسب فارسی نویس علاوه بر جمله made in Austria که بر روی بسته بندی این نوشیدنی وجود دارد می‌تواند اطمینان بخش انتخاب صحیح مصرف کننده باشد.

بدون شک این اعلام نام برند و عدم تمیز دادن نوع قاچاق از نوع اصلی آن یک اشتباه از سوی سازمان غذا و دارو بود که بلافاصله و یک روز بعد از انتشار خبر اولیه در پی جبران اشتباه خود بر آمدند. اما در این میان این سوال مطرح می‌شود که چنین اشتباهاتی چه بر سر یک کالا و تولیدکنندگان می‌آورد؟

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcezo8x.jh8xoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما