چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 15991
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

چشم امید جهانیان به حوزه‌های علمیه است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه منحصر به ایران اسلامی نیست، گفت: از دورترین نقاط عالم به ما پیام می‌دهند و به حوزه‌های علمیه چشم امید دارند.
چشم امید جهانیان به حوزه‌های علمیه است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم آغاز به کار سال جدید تحصیلی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که با حضور حضرات آیات مصباح یزدی و کعبی برگزار شد، در سخنانی با تبریک میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج اظهار داشت: در آغاز سال تحصیلی باید حرف‌هایی مطرح شود که تا پایان سال تحصیلی بتواند در تمام برنامه‌های درسی و بحثی و تحقیقاتی و مطالعاتی ما نقش‌آفرین باشد.
 
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که از آن به عنوان منشور طلبگی یاد کرد، خاطرنشان کرد: نخستین رکن که در کلام امام علی(ع) آمده است لزوم داشتن روح پرسشگری است که طلبه و دانشجو باید به آن توجه داشته باشند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ضرورت پرسشگری گفت: امام رضا (ع)می‌فرماید علم گنجینه‌ای است که کلید این گنجینه پرسش است، بنابراین هرگاه با استاد مواجه می‌شوید باید روح پرسشگری خود را به کار بیندازید.
 
وی دومین ویژگی‌ را پرکاری دانست و اظهار داشت: انسان‌های پرکار موفق می‌شوند و کسانی که باری به هر جهت کار می‌کنند به توفیقی دست نمی‌یابند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری سومین رکن را در نظام حوزوی تاکید بر تهذیب نفس و پاک زیستن دانست و یادآور شد: تا پاک زندگی نکنیم نمی‌توانیم پاک زیستن را به دیگران منتقل کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: اینکه امروز می‌بینید دین مردم و باورهای مردم باقی مانده است به دلیل استواری عالمان دین در پاک زیستن بوده است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تطهیر افعال را از ملزومات طلبگی عنوان و تاکید کرد: عالم کسی است که گواه صحت سخنان او افعالش باشد.
 
وی با بیان اینکه خدمت به استاد نیز یکی دیگر از ملزومات منشور طلبگی است، خاطرنشان کرد: کثرت سوال، کثرت اشتغال، تطهیر افعال و خدمت رجال باید در چارچوب مدد و کمک از خدای متعال باشد تا در مسیر تحصیل توفیقات لازم را پیدا کنیم.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری اعتماد مردم را سرمایه بزرگ حوزه‌های علمیه و روحانیت دانست و تاکید کرد: مردم به ما اعتماد دارند و روحانی را قدیس می‌دانند و این به دلیل ارتباط ما با کتاب خدا و کلمات نورانی اهل بیت است به همین علت ارتباط معنوی بین ما و مردم برقرار شده است.
 
وی در توصیه‌هایی به طلاب یادآور شد: در مسیر کار طلبگی باید ظاهر و باطنمان یکی باشد، محاسبه نفس کنیم، به جبران عقب‌ماندگی‌هایمان بپردازیم، زمان شناس باشیم و در این راه از نصیحت دیگران ناراحت نشویم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور زمان‌شناس بودن را بسیار مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: در این دنیای غبارآلود و پرغوغا که اسلام، انسانیت و بشریت را تهدید می‌کند نباید از پیرامون خود و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم غافل شویم.
 
وی در ادامه تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم حوزه‌ای مسئولیت‌پذیر، عالمانی دین‌شناس و مراکزی در صحنه و میدان برای خدمت به دین و بشریت باشیم.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه حوزه‌های علمیه منحصر به ایران اسلامی نیست و دیگران به انتظار ما هستند، خاطرنشان کرد: از دورترین نقاط عالم به ما پیام می‌دهند شما که مدعی منتظر حضور امام زمان(عج) هستید برای جهانی شدن دین خدا چگونه بستر سازی و زمینه‌سازی می‌کنید و باید به این مطالبه پاسخ دهیم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcezo8z.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما