جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 43251
منبع : پایگاه خبری پلیس

تاثير تئاتر و هنرهاي نمايشي بر کاهش آسيب هاي اجتماعي

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان بر تاثير تئاتر و هنرهاي نمايشي بر کاهش آسيب هاي اجتماعي تاکيد کرد.
تاثير تئاتر و هنرهاي نمايشي بر کاهش آسيب هاي اجتماعي
به گزارش قم نیوز، سرهنگ "احمد صادقي" در جلسه تعاملي با بسيج هنرمندان، اظهارداشت:متاسفانه امروز تئاتر و هنرهاي نمايشي زنده که بصورت مستقيم مي توانند در مخاطب تاثير بگذارند جاي خود را به شبکه هاي اجتماعي بويژه موبايلي، اينترنت، ماهواره و تکنولوژي داده و کارهاي هنري سنتي به دست فراموشي سپرده مي شود و اين اتفاق نه در حوزه تئاتر بلکه در بسياري از حوزه هاي ديگر هم اتفاق افتاده است.

وي افزود: مقداري ناشي از تغييرات رسانه اي و تبديل رسانه هاي مختلف با دسترسي سخت به رسانه قابل دسترس و راحت و مقداري از آن نيز کم کاري در حوزه هاي سنتي از جمله همين تئاتر و هنرهاي نمايشي است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم گفت: چيزي که مي تواند منجر به تغيير نگرش و نفوذ در اذهان و بالاخره تغيير در رفتار باشد تئاترهاي خياباني است حال اگر متن اين تئاتر برگرفته از آيات برگرفته از قرآن و در قالب داستان هاي قرآني، منابع ديني، روايات، احاديث و همچنين منابع غني فرهنگ اسلامي باشد چقدر مي تواند در ارتقاء فرهنگ موثر باشد.

سرهنگ صادقي تصريح کرد:قرآن درس زندگي و بهترين الگو براي يک انسان کامل محسوب مي شود.
و عبرت گذشتگان در قالب داستان هاي قرآني پند و اندرز و هدايت مردم آمده و اين کتاب آسماني رسانه اي است که انسان را متحول مي کند.

وي با طرح اين سوال که کتاب ارزشمند الهي را چگونه مي توان در زندگي مردم جاري و ساري کرد، افزود: يکي از راهها تئاتر و هنرهاي نمايشي است که خيلي تاثير گذار است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم گفت: ما بايد به سمتي حرکت کنيم که با هنر جلوي انحرافات، کج روي ها و تسلط فرهنگ بيگانه را در جامعه بگيريم .

وي گفت:عالم صحنه تئاتر است و همه انسانها بازيگران آن همانطوري که قرآن مي فرمايد" و ما الحيوه الدنيا الا لعب الا دار الاخره يتقون افلا تعقلون" دنيا يک بازيچه است و نبايد محور و هدف قرار گيرد بلکه بايد وسيله اي براي رشد و تکامل و ساخت آخرت باشد.

سرهنگ صادقي ادامه داد:امروز بيشتر مردم براي يادگيري محتاج ديدن هستند کمتر به مطالعه مي پردازند و يکي از علت ها پيشرفت رسانه اي و تکنولوژي است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم گفت: يک هنرمند تئاتر بايد ابتدا يک مخاطب شناس، روانشناس و جامعه شناس خوب باشد که اگر نباشد و مشکلات جامعه را خوب نبيند نمي تواند بر اذهان نفوذ کند و تغيير نگرش بوجود بياورد.


انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcezw8e.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما