چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 44331
منبع : پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی

دستور مدیرکل تامین اجتماعی استان برای پیگیری سریع وضعیت بیمه ای 6 کارگر آسیب دیده در پردیسان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی استان با تاکید بر پیگیری ویژه وضعیت بیمه ای مصدومان حادثه ریزش ساختمان در پردیسان قم گفت:ارائه خدمات درمانی تا بهبودی حادثه‌دیدگان و خاتمه درمان به همراه پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری در ارتباط با حادثه ناشی از کار از وظایف سازمان تامین اجتماعی است.
دستور مدیرکل تامین اجتماعی استان برای پیگیری سریع وضعیت بیمه ای 6 کارگر آسیب دیده در پردیسان قم
به گزارش قم نیوز، سید مجتبی موسوی با استناد به ماده ٢ قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی مصوب ٢١/٨/٥٢ تصریح کرد:کارفرمایان و پیمانکاران که کارگران مشمول قانون را به کار می‌گمارند یا نمایندگان آنها،موظفند درصورت وقوع حادثه ناشی از کار فوراً کارگر حادثه‌دیده را به نزدیک‌ترین واحد درمانی تأمین‌اجتماعی منطقه اعزام کنند.

وی با بیان این که درصورت عدم دسترسی به واحد درمانی تأمین‌اجتماعی،کارفرما یا نماینده او مکلف است کارگر حادثه دیده را به نزدیکترین واحد درمانی اعزام کند افزود:کارفرما باید مراتب را ضمن تنظیم برگ گزارش حادثه،حداکثر ظرف ٣ روز به اطلاع شعبه مربوطه تأمین‌اجتماعی برساند تا این سازمان نسبت به پرداخت هزینه‌های مزبور اقدام کند.

مدیرکل تامین اجتماعی قم ادامه داد: کارگران حادثه دیده ناشی از کار با ارائه معرفی‌نامه از شعبه‌ای که محل وقوع حادثه در محدوده عملکرد آن قرار دارد، امکان استفاده از تمامی خدمات سرپایی و بستری در مراکز درمانی ملکی را خواهند داشت.

وی با تاکید بر این که درصورتی که امکان ارائه معرفی‌نامه از سوی شعب در زمان بروز حادثه میسر نباشد و متعاقباً معرفی‌نامه از سوی شعبه مربوطه ارائه شود اظهار کرد:تمامی هزینه‌های پرداختی توسط فرد حادثه‌دیده در بخش سرپایی و بستری طبق مقررات قابل استرداد خواهد بود.

موسوی ارائه خدمات درمانی تا بهبودی حادثه‌دیده و خاتمه درمان،پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری در ارتباط با حادثه ناشی از کار درصورت عدم اشتغال به کار و دریافت مزد از کارفرما، هزینه سفر و اقامت بیمه‌شده و همراه، هزینه پروتز و اروتز، مستمری‌های ازکارافتادگی جزئی و کلی و فوت ناشی از کار و نیز غرامت مقطوع نقص‌عضو را از تعهدات قانونی سازمان تأمین‌اجتماعی دربرابر کارگران حادثه‌دیده ناشی از کار عنوان و تصریح کرد:‌کارگران درصورتی می‌توانند از این تعهدات برخوردار شوند که حادثه پیش آمده برای آنان، ناشی از کار باشد.

گفتنی است صبح امروز در پی ریزش ساختمان در حال احداث در بلوار ولایت در پردیسان قم، 6 نفر از کارگران ساختمانی در زیر آوار گرفتار شدند که با حضور بموقع نیروهای اورژانس،عملیات نجات مصدومان آغاز شد.

بر اساس آخرین گزارش های رسیده هر 6 نفر کارگر مجروح بعد از دریافت خدمات اولیه درمانی توسط پرسنل اورژانس، به وسیله چهار دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcezx8e.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما