شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۴
کد مطلب : 48391
منبع : خبرگزاری فارس

دومين سال ناكامي صبا در راه صعود به ليگ برتر جوانان ايران

قم نيوز : قم نيوز: دومين سال متوالي حضور تيم صباي قم در مرحله نهايي مسابقات ليگ دسته اول فوتسال باشگاه‌هاي كشور بدون مجوز صعود به ليگ برتر و ناكامي جوانان صبا به پايان رسيد.
دومين سال ناكامي صبا در راه صعود به ليگ برتر جوانان ايران
دومين سال ناكامي صبا در راه صعود به ليگ برتر جوانان ايران
به گزارش قم نيوز، تیم فوتبال جوانان صبای قم بعد از کسب موفقیت در مسابقات لیگ منطقه‌ای باشگاه‌های کشور چهار سال متوالی است که در لیگ دسته اول فوتبال جوانان ایران حضور دارد و هر ساله تلاش زیادی را برای کسب مجوز صعود به لیگ برتر انجام می‌دهد.

در سال 1391 بود که فوتبالیست‌های جوان صبای قم با درخشش در مسابقات لیگ منطقه‌ای باشگاه‌های کشور به لیگ دسته اول ایران راه یافتند و از آن سال تا کنون چهار فصل پشت‌سر هم در این سطح از رقابت‌های باشگاهی بخت خود را برای رسیدن به لیگ برتر مورد آزمایش قرار می‌دهند اما تا کنون با بدشانسی‌های زیادی مواجه شده‌اند.

 

* خسروی خبر داد: 4 سال حضور صبا در فوتبال جوانان ایران

مربی تیم فوتبال جوانان صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به چهار سال حضور صبا در لیگ دسته اول ایران، اظهار کرد: صبای قم بعد از سال‌های 1392 و 1393 که حضور خود در لیگ دسته اول را با پایان دیدارهای مرحله مقدماتی تمام می‌کردند و سهمیه قم در لیگ دسته اول حفظ می‌شد، در سا‌ل‌های 1394 و 1395 دو سال متوالی موفق به کسب مجوز صعود به مرحله نهایی شدند.

مسعود خسروی خاطرنشان کرد: این تیم در فصل 95 – 1394 رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های ایران عملکرد قابل قبولی داشت و ابتدا مرحله مقدماتی را با نتایج موفق سپری کرد تا خود را به مرحله دوم این رقابت‌ها برساند و شانس صعود به لیگ برتر را افزایش بدهد.

وی یاد آور شد: تیم فوتبال جوانان صبای قم بعد از اینکه مراحل مقدماتی رقابت‌های فصل 95 – 1394 لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های ایران را تمام کرد اردیبهشت سال 95 راهی شهر سیرجان شد تا با تیم گل‌گهر این شهر، استقلال اهواز و‌آب منطقه‌ای کرمانشاه برای رفتن به لیگ برتر رقابت کند.

فوتبالیست‌های جوان صبای قم در مرحله مقدماتی آن فصل بالاتر از رقبایی همچون پارس خلیج‌خودرو ورامین، بهار نارنج بابل، استعداد برتر مشهد، دانش فریدون‌کنار، پدیده ساری و مدرسه عالی حرفه‌ای مشهد با کسب 21 امتیاز از 12 مسابقه به عنوان صدرنشین گروه دوم به مرحله نهایی رسیدند.

 

* ناکامی جوانان صبای قم در دو فصل متوالی

صبایی‌های خوش‌آتیه و مستعد در جمع تیم‌های برتر مرحله نهایی رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور برابر تیم‌های گل‌گهر سیرجان، استقلال اهواز و آب‌منطقه‌ای کرمانشاه بر خلاف انتظار نتایج خوبی کسب نکردند و با دو باخت و یک پیروزی شانس لیگ برتری شدن را از دست دادند.

فوتبالیست‌های جوان صبای قم در مرحله نهایی رقابت‌ها فقط با نتیجه یک بر صفر برابر میزبان بازی‌ها یعنی گل‌گهر سیرجان به پیروزی رسیدند و در دو دیدار دیگر به تیم‌های جوانان آب منطقه‌ای کرمانشاه و استقلال اهواز باختند تا بدین‌ترتیب از صعود به لیگ برتر فوتبال بازبمانند.

صبای قم در روز نخست بازی‌های نهایی فصل 95 – 1394 لیگ دسته اول برابر تیم فوتبال جوانان آب منطقه‌ای کرمانشاه به میدان رفتند و در حالی که یک بر صفر پیش‌ افتاده بودند در نهایت با نتیجه دو بر یک شکست خوردند و در دومین بازی خود نیز ناباورانه با چهار گل مغلوب تیم استقلال اهواز شدند.

بدین‌ترتیب پیروزی یک بر صفر فوتبالیست‌های جوان و آینده‌دار صبای قم در آخرین بازی‌ خود از مرحله نهایی برابر تیم گل‌گهر سیرجان فایده‌ای به حال آنها نداشت و صبا در سالی که تمام توان خود را به کار گرفته بود تا به لیگ برتر برود، از دست‌یابی به این موفقیت مهم محروم شد.

 

* گائینی: تشابه نتایج 2 سال اخیر صبا در لیگ دسته اول ایران

مدیر تیم‌های پایه باشگاه صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: دقیقا مشابه اتفاقات و نتایجی که در مرحله نهایی فصل 95 – 1394 لیگ دسته اول جوانان کشور برای صبای قم رقم خورده بود، در مرحله نهایی مسابقات فصل 96 – 1395 نیز اتفاق افتاد و تیم هماهنگ و آماده صبای قم با وجود شایستگی‌هایی که برای رسیدن به لیگ برتر داشت اما از دست‌یابی به این مهم بازماند.

سعید گائینی اضافه کرد: تفاوت نتایج سال قبل با عملکرد امسال تیم فوتبال جوانان صبای قم در این بود که صبا آخرین مسابقه خود از مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور را با تساوی و بقا در لیگ به پایان رساند، در حالی که در دوره قبل با پیروزی لیگ را تمام کرده بود.

 

* صدرنشینی صبای قم در پایان 10 هفته بازی‌های مقدماتی

بازی‌های مرحله نهایی از فصل 96 – 1395 رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال رده سنی جوانان باشگاه‌های ایران در حالی به پایان رسید که تیم فوتبال جوانان صبای قم در عین شایستگی از راهیابی به مرحله نهایی بازماند و در لیگ دسته اول ماندگار شد.

نماینده فوتبال استان قم که با اقتدار از مرحله گروهی و 10 رقابت حساس با پنج رقیب خود مدعی خود از گروه سوم مقدماتی لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های ایران به مرحله دوم صعود کرده بود و در این مرحله با سه پیروزی و دو باخت جواز صعود به مرحله نهایی را به دست آورد، در مرحله نهایی نتوانست نتایج مورد نظر را کسب کند تا از دست‌یابی به مجوز صعود به لیگ برتر محروم شود.

این در حالی است که فوتبالیست‌های جوان صبای قم در مرحله نهایی رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با تیم‌های حفاری اهواز، پدیده خراسان و‌ ستارگان گلستان هم‌گروه بودند و در تلاش برای صعود از این مرحله در سه دیدار حساس به مصاف حریفان رفتند.

 

* شروع بد صبای قم با شکست برابر حریف ناشناخته

قطعا صبایی‌ها حسرت شروع نه‌چندان خوب خود در روز نخست بازی‌ها برابر تیم فوتبال جوانان ستارگان گلستان را می‌خورند، زیرا در این دیدار حساس تیم برتر میدان بودند و بارها موقعیت گل داشتند اما به جز یک بار، در سایر فرصت‌ها دقت کافی را نداشتند.

صبا در آن دیدار ابتدا یک گل به حریف خود زد اما زمانی که نتوانست دیگر موقعیت‌های گل خود را به ثمر برساند، با دریافت سه گل شانس کسب امتیاز از این دیدار را از دست داد تا بدین‌شکل نخستین بازی مرحله نهایی لیگ دسته اول جوانان ایران را با باخت سه بر یک به پایان برساند.

جوانان صبای قم با انگیزه جبران این باخت در دومین دیدار خود به مصاف تیم جوانان پدیده خراسان رفتند و در حالی که از بازی قبل روحیه خوبی نداشتند برابر رقیب خراسانی صف‌آرایی کردند و با نتیجه یک بر صفر این مسابقه را به حریف خود باختند، حریفی که در مرحله دوم با یک گل آن را شکست داده بودند.

 

* ناکامی صبا برابر پدیده و تساوی با حفاری خوزستان

باخت یک بر صفر برابر پدیده خراسان با احتساب شکست سه بر یک در مصاف با تیم جوانان ستارگان گلستان موجب شد تا جوانان صبای قم در چهارمین سال حضور در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور باز هم از صعود به لیگ برتر باز بمانند.

فوتبالیست‌های جوان و آینده‌دار صبای قم در آخرین بازی‌ خود از مرحله نهایی رقابت‌های فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول فوتبال رده سنی جوانان باشگاه‌های کشور برابر تیم حفاری اهواز به میدان رفتند و در حالی که یک نیمه را سه بر دو برده بودند با تساوی چهار بر چهار به کار خود پایان دادند، دیداری که حسین توکلی سه گل و امیرحسین مثنایی  یک گل برای صبای قم به ثمر رساندند.

با پایان بازی‌های نهایی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال جوانان باشگاه‌های کشور تیم‌های پدیده خراسان و ستارگان گلستان با 6 امتیاز به لیگ برتر صعود کردند و تیم‌های حفاری اهواز با چهار امتیاز و صبای قم با یک امتیاز در رده‌های بعدی ایستاده و در لیگ دسته اول ماندگار شدند.

 

* زرگر: در مرحله نهایی به حق‌مان نرسیدیم

مدیر تیم فوتبال جوانان صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: متاسفانه با وجود قابلیت‌های بالایی که تیم ما و تک تک بازیکنان مستعد و آینده‌دار صبا داشتند، در مرحله نهایی اتفاقاتی رخ داد که به حق‌مان نرسیدیم و برای دومین سال متوالی در آستانه صعود به لیگ برتر، لیگ برتری نشدیم.

اصغر زرگر بیان کرد: در بازی نخست با تیم ستارگان گلستان متاسفانه سه بازیکن کلیدی تیم ما به دلیل محرومیت‌هایی که از مرحله دوم داشتند در ترکیب اصلی به میدان نرفتند و در یک بازی سخت و نفس‌گیر بازی را به حریفی باختیم که از آن شناختی نداشتیم و نخستین بار بود که با این تیم روبه‌رو می‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در بازی دوم با تیم پدیده خراسان واقعا اسیر بدشانسی‌ در گلزنی شدیم، ما بر خلاف تیم ستارگان گلستان از تیم پدیده شناخت خوبی داشتیم زیرا در مرحله دوم یک بار در مشهد با این تیم بازی کرده و آن را یک بر صفر شکست دادیم اما در این بازی یک بر صفر باختیم و در بازی با حفاری هم باید دست‌کم با سه گل اختلاف می‌بردیم تا در صورت پیروزی پدیده برابر ستارگان گلستان به لیگ برتر برویم که متاسفانه اینگونه نشد و بازی ما با حفاری چهار بر چهار مساوی شد و ستارگان گلستان نیز پدیده را برد تا هر دو تیم به لیگ برتر بروند.

انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdcezx8e.jh8voi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما