سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 52341
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شوراي اسلامي شهر قم:

افزايش ضريب مالكيت خودرو عامل افزایش ترافيك است/تأثير ايجاد خط ويژه اتوبوس در كاهش ترافيك

قم نيوز : قم نیوز: عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: ترافيك روز به روز در حال افزايش است زيرا ضريب مالكيت خودرو روز به روز در كشور افزايش پيدا مي‌كند.
افزايش ضريب مالكيت خودرو عامل افزایش ترافيك است/تأثير ايجاد خط ويژه اتوبوس در كاهش ترافيك
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان در قم، با اشاره به توسعه حمل و نقل ریلی برای تسهیل تردد در شهر اظهار کرد: حفاری مکانیزه تونل خط A مترو به پایان رسید و احداث ایستگاه‌های این خط با سرعت پیش می‌رود و برای خرید ناوگان اقداماتی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ ایجاد محدودیت برای بحث طرح تردد مانند طرح‌های زوج و فرد و اخذ عوارض از محله‌های مرکزی شهر از جمله راهکارهایی است که در کل دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه اکنون تنها محدوده اطراف حرم حضرت معصومه(س) مصوبه ترافیکی دارد گفت: ابتدای تصویب این محدوده بنا بود خیابان صفائیه نیز در محدوده طرح ترافیکی قرار گیرد که هنوز انجام نشده است.

وی با اشاره به بحث توسعه فرهنگ دوچرخه در شهر گفت: با توجه به اینکه قم برای دوچرخه‌سواری مناسب است در این زمینه ایستگاه‌های دوچرخه ایجاد شد گام بعدی بحث توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه است که باید فرهنگ‌سازی شود و توسعه خطوط ویژه برای افزایش ایمنی دوچرخه‌سواران صورت گیرد و تسهیلات ویژه به کسانی‌که می‌خواهند از دوچرخه استفاده کنند، تعلق گیرد.

ذاکریان یادآور شد:‌ شهروندان در ایام زیادی از سال می‌توانند از دوچرخه استفاده کنند زیرا حمل و نقل پاک محسوب می‌شود و متناسب و سازگار با سلامت افراد است و سلامت جامعه را به همراه دارد بنابراین اقدامات مناسب در این زمینه را باید توسعه داد.

وی با بیان اینکه ایجاد آمادگی ذهنی برای افراد مهمترین بخش مدیریت ترافیک است گفت: یکی از مسیرهای پرترافیک شهر بلوار غدیر است به طور طبیعی با رویکرد کنونی ترافیک روز به روز افزایش پیدا می‌کند، زیرا ضریب مالکیت خودرو افراد روز به روز در کشور رو به افزایش است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: اگر بلوار غدیر یک خط ویژه اتوبوس داشته باشد و مردم بدانند سواری‌های شخصی در ترافیک معطل می‌شوند ولی اتوبوس به راحتی مسیر را طی می‌کند و زمان سفر را کاهش می‌دهد به سمت حمل و نقل عمومی می‌روند.

وی عنوان کرد: اکنون با وضعیت ترافیک کنونی افزودن اتوبوس مشکلی از ترافیک را حل نمی‌کند زیرا اتوبوس‌ها مانند خودروهای شخصی در ترافیک قرار می‌گیرند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcezx8n.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما