سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 23181

امام علی (ع) مقتدرترین مظلوم عالم است

قم نيوز : قم نیوز: استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان عظمت و قدرت امام علی (ع) گفت: ایشان با وجود توانایی و قدرت مقتدرترین مظلوم عالم است.
امام علی (ع) مقتدرترین مظلوم عالم است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام هادی زین‌العابدینی با اشاره به تولد خاص امام علی (ع) گفت: ولادت ایشان خاص و منحصر به فرد است به گونه‌ای که هنوز هم با وجود تلاش‌های انجام شده در راستای پنهان کردن شکاف روی دیوار کعبه،‌ موفق به پنهان کردن آن نشده‌اند.

وی افزود: در تاریخ نقل شده است که امام علی (ع) پس از تولد تا سه روز چشمانشان را باز نکردند تا اینکه با نوازش دستان پیامبر چشمان ایشان باز شد و حضرت محمد (ص) نخستین فردی بودند که امام علی (ع) را مشاهده کردند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام علی (ع) در سن ۱۰ سالگی مسلمان شدند گفت: با وجود سن کم ایشان در برابر هیچ کسی جز خداوند عالم سجده نکردند و همواره به پرستش خدا می‌پرداختند.

زین العابدینی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در همه جنگ‌ها و اتفاقات مهم در رکاب پیامبر بوده‌اند و در همه حال در راه حفظ اسلام از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کردند.

وی ادامه داد: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) ظلم‌های بسیاری به امام علی (ع) روا شد، ایشان گرفتار کسانی شدند که دنیا، قدرت و ریاست بر آنها غلبه کرده و جز منفعت خود به هیچ نمی‌اندیشیدند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم معتقد است: هیچ کسی نمی‌تواند جایگاه حقیقی امام علی (ع) را درک کند.

زین العابدینی با اشاره به اینکه امام علی (ع) برای بقای اسلام در برابر دشمنی‌ها سکوت ‌می‌کرد یادآور شد: امام علی (ع) همواره با هدف حفظ و زنده نگه داشتن اسلام در برابر دشمنان می‌ایستادند و برای حرکت اسلام در مسیر صحیح خود صبر پیشه کرده و اعتراضی نمی‌کردند.

وی حضرت علی (ع) را مقتدرترین مظلوم عالم دانست و تصریح کرد: ایشان تنها برای حفظ منافع اسلام مظلومیت را پذیرفته و با وجود قدرت و توانایی کاری نکرده و سکوت پیشه می‌کردند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) عده‌ای آمدند و بدون عدالت و پشتوانه حکومت کردند و ظلم‌های بسیاری را روا داشتند.

زین العابدینی ادامه داد: زمانی که مردم برای گرفتن بیعت نزد امام علی (ع) رفتند ایشان به شرط حفظ سنت رسول خدا (ص) و قرآن حکومت را پذیرفتند و همه مردم نیز با کمال میل پذیرای شرط‌های آن حضرت شده و با ایشان بیعت کردند.

وی یادآور شد: امام علی (ع) با عدلش به شهادت رسیدند و در راه برقراری حفظ عدالت و اسلام شهید شدند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcezz8w.jh8xvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما